فناوری DECT چیست و چگونه کار می کند؟ طراحی پیشرفته گوشی های RTX

فناوری DECT چیست و چگونه کار می کند؟ طراحی پیشرفته گوشی های RTX

DECT یک استاندارد ETSI (اداره استاندارد ارتباطات اروپا) است که برای تلفن های دیجیتال بیسیم درون ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد.

فناوری DECT ابتدا توسط ETSI تنها در اروپا توسعه پیدا کرد ولی خیلی زود در تمام دنیا فراگیر شد. این فناوری با فرکانس های (1880 – 1900)  مگاهرتز کار می کند. فناوری DECT راه حل های جالب و انعطاف پذیر و از همه مهم تر بسیار ساده ای است که هم در سیستم های تلفنی آنالوگ و هم در مراکز تلفن VoIP قابل به کارگیری است.

فناوری DECT چگونه کار می کند؟

یک سیستم DECT شامل یک یا چند گوشی DECT و تعدادی ایستگاه پایه می باشد. ایستگاه های پایه Base Stations از طرفی با کابل شبکه به مرکز تلفن متصل می شوند و از طرف دیگر با فناوری بیسیم با گوشی های DECT ارتباط دارند. به این ترتیب گوشی های دکت می توانند با مرکز تلفن ارتباط برقرار کنند.

مرکز تلفن هم می تواند به صورت مرکز تلفن VoIP باشد و هم مرکز تلفن آنالوگ. اما برای استفاده از امکانات تلفنی بیشتر عموما استفاده از مرکز تلفن VoIP پیشنهاد می شود.

پوشش بیسم در تکنولوژی: DECT

ایستگاه های پایه DECT تقریبا یک فاصله 50 الی 60 متری داخل ساختمان، طبقات و انبار  را می توانند پوشش بدهند. در ساختمان های خیلی بزرگ و یا ادارات با چندین ساختمان می توان از تعداد زیادی ایستگاه پایه دکت استفاده کرد تا پوشش مناسب به دست آید. در برخی موارد هم چنین می توان از تکرار کننده های دکت (DECT Repeaters)  استفاده کرد. این تکرار کننده ها باعث افزایش برد ایستگاه های پایه می شوند و هم چنین امکان سنکرون کردن در بعضی از دستگاه های این تکنولوژی وجود دارد.

کمپانی RTX با موفقیت بیش از 700 طراحی های بی سیم و / یا پروژه OEM / ODM موفقیت خود را ثبت کرد.

کمپانی RTX   در سال 1993 معرفی شد. این کمپانی در حدود 180 کارمند در دفتر مرکزی Noerresundby دانمارک، و امکانات در هنگ کنگ و دره سیلیکون، سن خوزه، ایالات متحده آمریکا تاسیس شد.

پایه و اساس کسب و کار برای RTX دانش دانش در طراحی و تولید سیستم های برد کوتاه بی سیم پیشرفته می باشد.

اینک شرکت کاوا ارتباطات هوشمند در 6 سال اخیر نماینده رسمی و وارد کننده ی اصلی محصولات RTX در ایران می باشد.

برای مشاهده ی برخی از محصولات RTX  به سایت زیر مراجعه کنید.

https://voipshop.ir/brand/rtx.html

رای شما با موفقیت ثبت شد.

ثبت رای شما با پیغام خطا همراه بود.

دیدگاه های این مطلب

هیچ نظری ارسال نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *