تجهیزات ویدئو کنفرانس یالینک، نسل جدید راهکارهای ویدئو کنفرانس

تجهیزات ویدئو کنفرانس یالینک که به تازگی به بازار عرضه شده اند را بسیاری از متخصصان نسل جدید راهکارهای ویدئو کنفرانس می دانند. کمپانی یالینک در ساخت تجهیزات جدید ویدئو کنفرانس خود بسیار فوق العاده عمل کرده و در کنار زیبایی، استحکام و قابلیت های بی شمار ویدئو کنفرانس، رابط های کاربری بسیار آسان برای استفاده را ارائه کرده که مورد توجه بسیاری از مشتریان قرار گرفته است.

هر چه تکنولوژی های ارتباطی پیشرفت می کنند ویدئو کنفرانس نیز به صورت گسترده تر در مکان های تجاری مورد استفاده قرار می گیرد. به طوری که اکنون می‌توان گفت که تمامی شرکت های بزرگ دنیا برای برگزاری جلسات کاری مهم خود از ویدئو کنفرانس استفاده می کنند. دلیل این استفاده گسترده از ویدئو کنفرانس در شرکت ها و سازمان ها، و این میزان پیشرفتی که شاهد آن بوده ایم، این است که این تکنولوژی قادر است همزمان، هزینه‌های برقراری ارتباط را کاهش داده و کیفیت جلسات را به یک جلسه حضوری نزدیک نماید. استفاده از ویدئو کنفرانس می‌تواند مدیران در شرکت های چند شعبه ای را به یکدیگر نزدیک کرده تا با افزایش سرعت تصمیم گیری جمعی و افزایش سرعت برقراری ارتباط، کارهای سازمان با سرعت بسیار بیشتری پیش رود.

کمپانی یالینک از سال ها پیش در زمینه تولید تجهیزات ارتبباطی از شرکت های پیشرو بوده است. اکنون این شرکت با تولید تجهیزات ویدئو کنفرانس جدید، خود را به عنوان یک شرکت پیشرو در زمینه ویدئو کنفرانس در جهان مطرح کرده است. این تجهیزات جدید تولید شده توسط یالینک، در حال حاضر مدرن ترین راه حل‌های ویدئو کنفرانس را در اختیار شرکتهای بزرگ قرار می دهند. تجهیزات ویدئو کنفرانس جدید یالینک طراحی شده اند تا علاوه بر ارائه یک ارتباط بی نقص، به سادگی برای افراد معمولی بدون داشتن دانشی خاص نیز قابل استفاده باشند.

کمپانی یالینک به تازگی سرویس ویدئو کنفرانس مبتنی بر فضای ابری  Yealink Meeting Server را راه اندازی کرده است. این سرویس همزمان با دستگاه های ویدئو کنفرانس قدرتمند یالینک VC800، یالینک VC500 و یالینک VC200 به بازار ارائه شده است. با استفاده از هر کدام از این تجهیزات شما قادر هستید یک ارتباط فوق العاده با کیفیت تصویری با چند نقطه مختلف برقرار کرده و بدون هیچ نقصی و با اطمینان خاطر تمام یک جلسه کاری مهم را تا انتها پیش ببرید.

در ادامه به توضیح هر یک از سرویس ها و تجهیزات جدیدی که توسط کمپانی یالینک به تازگی به بازار ارتباطی ارائه شده است خواهیم پرداخت.

Yealink Meeting Server، یک سرویس ویدئو کنفرانس مبتنی بر فضای ابری

YMS یک نرم افزار بسیار قدرتمند برای برقراری ارتباطات با کیفیت و امن است. یالینک میتینگ سرور علاوه بر دارا بودن امنیت بسیار بالا، کیفیت تصویر و صدای فوق العاده، دارای رابط کاربری بسیار آسان برای استفاده نیز هست. رابط کاربری سرور میتینگ یالینک، به گونه ای طراحی شده است که افرادی با حداقل دانش در زمینه ویدئو کنفرانس قادر هستند تا طی چند دقیقه استاد استفاده از این نرم‌افزار شوند. سادگی استفاده یکی از ویژگی هایی است که در مورد سرور میتینگ یالینک قابل ذکر است.

Yealink Meeting Server بر اساس فضای ابری فعالیت می کند و تماس های تصویری را از طریق یک سرور قدرتمند مسیردهی می کند. امنیت این سرور توسط کمپانی یالینک تضمین شده است. این نرم افزار ارتباطی تولید شده توسط کمپانی یالینک در واقع یک سرویس all-in-one است، بدان معنا که بسیاری از نرم افزارها و سخت افزارهای ارتباطی را درون خود جای داده و آن ها را مدیریت می کند. با وجود دارا بودن بسیاری از امکانات و سخت افزار ها، شما تنها با رابط کاربری این نرم افزار سر و کار دارید و قسمت های فنی از دید شما پنهان خواهد بود.

در YMS یالینک، یک MCU، یک سرور ثبت کننده (registrar server)، یک سرور دایرکتور، یک سرور گذرگاه، یک سرور مدیریت جلسات و دستگاه ها، یک سیپ ترانک، یک سرور WebRTC، یک سرور GK و H.460، یک گیت وی مایکروسافت لینک، یک سرور ضبط جلسات و یک سرور همکاری گرد هم آمده اند تا ارتباطی یک پارچه را در اختیار کاربران قرار دهند. تمامی این امکانات اما در پشت یک رابط کاربری بسیار آسان برای استفاده قرار داده شده اند و از دید کاربران پنهان هستند.

به کمک YMS یالینک شما قادر هستید تا یک ارتباط با کیفیت اچ دی برقرار کرده و از امکاناتی که این سرویس در اختیار شما قرار می دهد در حین برقراری جلسات استفاده کنید.  این سرویس از طریق پلتفرم های مختلفی در دسترس است و شما می توانید با استفاده از دستگاه های مختلفی از این سرویس استفاده کنید. هم چنین رابط کاربری این سرویس قادر است تا جلسات را در حالت های مختلفی مانند P2P یا به صورت زمان بندی شده برقرار کند.

هم چنین سرویس میتینگ یالینک قادر است تا آمار تماس‌های برقرار شده را در اختیار شما قرار دهد تا با آنالیز آن ها به اطلاعات مهمی در مورد بیزینس خود برسید. دسترسی به این آمار از طریق رابط کاربری YMS یالینک بسیار ساده است و شما قادر هستید تا با چند کلیک ساده آمارهای مدنظر خود را تولید کرده و آن ها را مشاهده کنید.

سرویس میتینگ یالینک YMS قادر است تا جلسات ویدئو کنفرانس را برای بیش از 1500 شرکت کننده پخش کند، این امکان باعث شده است که این سرویس برای استفاده در وبینار ها بسیار فوق العاده باشد. به کمک سرویس میتینگ یالینک YMS شما قادر هستید تا جلسات بزرگ را به سادگی و بدون هیچگونه مشکلی مانند جلسات کوچک برقرار کرده و از کیفیت تماس و امنیت اطلاعات اطمینان داشته باشید.

سرور میتینگ یالینک YMS

ویژگی های اصلی سرور میتینگ یالینک YMS

  • توزیع دیتا بر اساس فضای ابری
  •  پشتیبانی از راه اندازی به صورت مجازی با استفاده از VMware و Hyper-V
  • طراحی به صورت All-in-one، برای قرار دادن امکانات بسیار زیاد در پشت یک رابط کاربری ساده. یک MCU، یک سرور ثبت کننده (registrar server)، یک سرور دایرکتور، یک سرور گذرگاه، یک سرور مدیریت جلسات و دستگاه ها، یک سیپ ترانک، یک سرور WebRTC، یک سرور GK و H.460، یک گیت وی مایکروسافت لینک، یک سرور ضبط جلسات و یک سرور همکاری در کنار هم در این سیستم ویدئو کنفرانس فعالیت می کنند.
  •  پشتیبانی از پلتفرم های مختلف برای برقراری یک ارتباط ویدئو کنفرانس یکسان
  •  پشتیبانی تا ۱۵۰۰ شرکت کننده در یک جلسه ویدئو کنفرانس
  • پشتیبانی از  ICE/TURN/STUN/NA در شبکه
  • دارای چند روش مختلف برای برقراری یک ارتباط ویدئو کنفرانس: P2P، به صورت  برنامه ریزی شده بر اساس تقویم، Ad-hoc و به صورت تمرینی
  • پشتیبانی از سیپ ترانک، ادغام با گیت وی های صوتی و تصویری
  • پشتیبانی از TLS/SRTP/HTTPS و تغییر پسورد داینامیک برای برقراری یک ارتباط امن
  • کاملا سازگار با دستگاه های جدید ویدئو کنفرانس یالینک، با پشتیبانی از یاداوری جلسه و قابلیت one-touch برای برقراری سریع جلسات ویدئو کنفرانس
  • پشتیبانی از مدیریت دستگاه از راه دور، آپدیت کردن دستگاه از راه دور و گرفتن خروجی از اطلاعات دستگاه از راه دور

سیستم ویدئو کنفرانس VC800، برای اتاق های کنفرانس متوسط و بزرگ

یالینک VC800 یک سیستم ویدئو کنفرانس ایده آل برای اتاق های کنفرانس متوسط و بزرگ است. سیستم ویدئو کنفرانس یالینک VC800 قادر است، ارتباطی بسیار با کیفیت شبیه یک جلسه حضوری را در اختیار کاربران خود قرار دارد. این سیستم ویدئو کنفرانس یالینک را می‌توان در حال حاضر یکی از پیشرفته ترین سیستم های ویدئو کنفرانس موجود در بازار نامید. در آینده ای نه چندان دور سیستم ویدئو کنفرانس یالینک VC800 را در حال خدمات رسانی بر روی میز کنفرانس بزرگترین شرکت‌های جهان مشاهده خواهید کرد.

سیستم ویدئو کنفرانس یالینک VC800 از جدیدترین سیستم های نرم افزاری در زمینه صوتی و تصویری استفاده می کند همچنین نرم افزار های امنیتی مورد استفاده قرار گرفته در این سیستم ویدئو کنفرانس از مدرن ترین و مطمئن ترین نرم افزارها هستند. با استفاده از سیستم ویدئو کنفرانس Yealink وی سی 800 در اتاق های متوسط و بزرگ قادر هستید یک جلسه کاری بسیار مهم را تا انتها پیش برده و از عملکرد این دستگاه اطمینان خاطر داشته باشید.

دوربین های این سیستم ویدئو کنفرانس تولید شده توسط کمپانی یالینک قادر هستند تا تصاویر را با کیفیت فول اچ دی دریافت کرده و به سمت مقابل ارسال کنند. سرعت دریافت تصاویر در سیستم ویدئو کنفرانس یالینک VC800 برابر 60 فریم بر ثانیه است که سرعتی بسیار مناسب در کنار 1080 بودن کیفیت تصویر محسوب می شود. اگر کیفیت تصاویر در جلسات ویدئو کنفرانس برای شما بسیار مهم است و می خواهید تا هر کجا که ممکن است کیفیت تصاویر خود را بالا ببرید بهتر است استفاده از سیستم ویدئو کنفرانس یالینک VC800 را مد نظر داشته باشید، زیرا کیفیت بالا در برداشت و انتقال تصاویر از مزیت هایی است که متخصصان در مورد این دستگاه ویدئو کنفرانس به مشتریان می گویند.

یالینک وی سی 800 در هر اتاقی که استفاده شود چهره ای ویژه به آن مکان خواهد داد. این زیبایی طراحی در کنار نداشتن سیم پیچی های پیچیده با پشتیبانی از تکنولوژی وایرلس، نظر بسیاری از مشتریان را به سمت خرید این دستگاه جلب کرده است. تلفن کنفرانس استفاده شده در این سیستم، به صورت وایرلس عمل می کند و هم چنین دارای صفحه نمایش لمسی بسیار حساس می باشد.

همه این ویژگی‌ها در کنار راحتی استفاده از رابط کاربری این سیستم ویدئو کنفرانس، این دستگاه را به یکی از محبوب‌ترین تجهیزات ویدئو کنفرانس بدل خواهد کرد. راحتی استفاده از تجهیزات یکی از مهم ترین ویژگی های تولیدات کمپانی یالینک است و بسیاری از متخصصان به آن اذعان دارند. این راحتی استفاده را می توانید در زمان استفاده از سیستم ویدئو کنفرانس یالینک VC800 به طور کامل حس کنید.

سیستم ویدئو کنفرانس VC800

مهم ترین ویژگی های سیستم ویدئو کنفرانس یالینک VC800

  • این سیستم ویدئوکنفرانس قادر است تا ۲۴ مکان را در دو اتاق ویدئو کنفرانس مجازی دسته بندی کند
  • دوربین استفاده شده در سیستم ویدئو کنفرانس وی سی 800 دارای کیفیت فول اچ دی با سرعت 60 فریم بر ثانیه است
  • دارای تلفن کنفرانس ۵ اینچ تاچ اسکرین، با قابلیت اتصال به دو میکروفون وایرلس برای گسترش محدوده دریافت صدا
  •  پشتیبانی از کدک های ویدئویی  H.265/HEVC با قابلیت ضبط ویدئو 30 فریم بر ثانیه با سرعت 512 کیلوبیت ثانیه
  •  پشتیبانی از سیستم مقابله با از دست دادن اطلاعات (packet loss) با توانایی جلوگیری از تا 30% از دست رفتن اطلاعات
  • پروتکل های دوگانه H.323/SIP، با قابلیت ضبط اچ دی بر روی یو اس بی
  • دو خروجی HDMI و یک ورودی HDMI به همراه یک Mini-DP برای محتوا
  • پشتیبانی از به اشتراک گذاری محتوا بر روی شبکه وایرلس
  • کاملا سازگار با تلوزیون های تاچ اسکرین
  • پشتیبانی از تعداد زیاد دوربین، قابلیت اتصال 1+8 دوربین

پایانه ویدئو کنفرانس VC500، برای اتاق های کنفرانس کوچک و متوسط

پایانه ویدئو کنفرانس وی سی 500 تولید شده توسط کمپانی یالینک دارای امکانات ویژه ای است که می تواند جلسات ویدئو کنفرانس را بسیار لذت بخش سازد. پایانه ویدئو کنفرانس VC500 یالینک دارای تجهیزاتی با طراحی بدنه بسیار زیبا و مستحکم است که در کنار ویژگی های فنی، ترکیبی فوق العاده را برای استفاده در یک اتاق ویدئو کنفرانس کوچک یا متوسط ایجاد کرده اند. این پایانه ویدئو کنفرانس ترکیبی از کدک ویدئویی به همراه دوربین با کیفیت و یک تلفن کنفرانس وایرلس است.

با دارا بودن دوربین PTZ با قابلیت زوم اپتیکال 5 برابر و کیفیت تصویر برداری فول اچ دی، این پایانه ویدئو کنفرانس خیال شما را از کیفیت جلسات راحت می کند. این دوربین مورد استفاده قرار گرفته در پایانه های ویدئو کنفرانس VC500 یالینک، قاد است تصاویر را با کیفیت 1080 ضبط کرده و به سمت مقابل ارسال کند. این ضبط تصاویر با سرعت 60 فریم بر ثانیه انجام خواهد شد. دوربین PTZ در این پایانه ویدئو کنفرانس قادر است تصاویر را از زاویه 83 درجه افقی دریافت کند که زاویه ای مناسب برای اتاق های کوچک و متوسط به نظر می رسد. هم چنین این دوربین را به همراه کدک آن می توانید به سادگی بر روی یک تلویزیون نازک قرار دهید و به سادگی زاویه دید آن را تنظیم کنید.

در پکیج سیستم ویدئو کنفرانس یالینک VC500 تلفن کنفرانس CP960 یالینک را در اختیار خواهید داشت که برای دریافت صدا بسیار فوق العاده است. برای افزایش توانایی دریافت صدا از محیط می توانید این تلفن کنفرانس را به دو عدد میکروفون وایرلس و یا دارای سیم متصل کنید. صفحه نمایش این تلفن کنفرانس تاچ اسکرین بوده و رابط کاربری قرار داده شده بر روی آن نیز بسیار برای استفاده افراد آسان است. میکروفون این سیستم ویدئو کنفرانس قادر است تا صدا را از فاصله شش متری و به صورت ۳۶۰ درجه دریافت کرده و به پایانه ویدئو کنفرانس برای پردازش ارسال کند.

پایانه ویدئو کنفرانس وی سی 500 یالینک هم چنین دارای باتری ۸۰۰ میلی آمپری بسیار قدرتمند بوده که می تواند تا ۲۴ ساعت زمان مکالمه مداوم را در اختیار شما قرار دهد و یا به مدت ۱۲ روز بر روی حالت آماده به کار قرار گیرد. این میزان زمان مکالمه را در مدل‌های مشابه مشاهده نخواهید کرد پس اگر مدت زمان مکالمات شما بسیار طولانی است بهتر است از خرید این پایانه ویدئوکنفرانس تولید کمپانی یالینک را مد نظر قرار دهید.

پایانه ویدئو کنفرانس Yealink VC500 امنیت بسیار فوق العاده ای را دارد که به کمک تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری مورد استفاده قرار گرفته در تولید آن فراهم شده است. کمپانی یالینک از زمان های بسیار دور در زمینه امنیت ارتباطات فعال بوده و تجهیزات تولید شده توسط این کمپانی از امنیت بسیار فوق العاده ای بهره می برد. پایانه ویدئو کنفرانس Yealink VC500 نیز مانند بسیاری دیگر از تجهیزات تولید شده توسط کمپانی یالینک دارای امنیت بسیار فوق العاده است. اطلاعات انتقال داده شده و یا ذخیره شده بر روی این دستگاه ویدئو کنفرانس رمزنگاری می شوند تا اطلاعات از دسترس هکرها دور بمانند.

سیستم ویدئو کنفرانس VC500

مهم ترین ویژگی های پایانه ویدئو کنفرانس یالینک VC500

  • دارای دوربین PTZ  باقابلیت زوم ۵ برابر اپتیکال و تصویر برداری با کیفیت فول اچ دی با سرعت 60 فریم بر ثانیه. زاویه ۸۳ درجه ای  در دریافت تصاویر
  • پشتیبانی از کدک های ویدئویی H.265/HEVC با انتقال تصویر 1080 در سرعت اینترنت 512 کیلوبیت بر ثانیه
  • مقاومت در مقابل از دست دادن اطلاعات تا ۳۰ درصد (packet loss)
  • دو خروجی HDMI و یک ورودی HDMI به همراه یک Mini-DP برای محتوا
  • دارای تلفن کنفرانس ۵ اینچ تاچ اسکرین، با قابلیت اتصال به دو میکروفون وایرلس یا دارای سیم برای گسترش محدوده دریافت صدا

پایانه ویدئو کنفرانس یالینک VC200، مناسب برای اتاق های پر ازدحام

سیستم ویدئو کنفرانس یالینک VC200 با قدرت گیری از سیستم عامل اندروید نسخه 7 فعالیت می کند.  این استفاده از سیستم عامل اندروید به کاربران کمک می کند تا تجربه استفاده از گوشی های تلفن هوشمند را در هنگام استفاده از این سیستم ویدئو کنفرانس داشته باشند. شاید برای شما هم جالب باشد که از سیستم ویدئو کنفرانس ای استفاده کنید که دقیقا شبیه گوشی های تلفن هوشمند کنترل می شوند.

سیستم ویدئو کنفرانس یالینک VC200 به علت دارای ببودن دوربین با زاویه دید افقی 103 درجه، بسیار مناسب استفاده در اتاق های با ازدحام جمعیت بالاست. با این زاویه برداشت تصویر بدون چرخاندن دوربین در این پایانه ویدئوکنفرانس قادر هستید تا به طو کامل اتاق های متوسط را تحت پوشش تصویری قرار دهید. این برداشت تصویر با کیفیت 4K انجام خواهد شد که در نمونه های مشابه دیده نمی شود. اگر داشتن کیفیت تصویر بسیار بالا برای شما مهم است، انتخاب سیستم ویدئو  کنفرانس یالینک VC200 می تواند بسیار هوشمندانه باشد. هم چنین دوربین این پایانه ویدئو کنفرانس قادر است تا 4 برابر زوم اپتیکال را در اختیار شما قرار دهد.

استفاده از پایانه ویدئو کنفرانس یالینک VC200 بسیار ساده و آسان است و افرادی با حداقل دانش در زمینه ویدئو کنفرانس قادر هستند تا از رابط کاربری طراحی شده توسط کمپانی یالینک در این سیستم برقراری جلسات مهم کاری خود استفاده کنند. همچنین نصب و راه اندازی این سیستم ویدئو کنفرانس بر روی تلویزیون هایی با سایز های مختلف بسیار ساده انجام پذیر است.

VC200 یالینک دارای بلوتوث و وای فای داخلی بوده و کاربران قادر هستند تا بر روی شبکه وایرلس محتوا را با دیگران به اشتراک بگذارند. این اشتراک گذاری به سادگی از طریق رابط کاربری این سیستم ویدئو کنفرانس برای استفاده شرکت کنندگان در جلسه فراهم خواهد بود.

هم چنین پایانه ویدئو کنفرانس یالینک وی سی 200 دارای شش عدد میکروفون داخلی است که می توانند صدای شخص صحت کننده را تشخیص داده و بر روی آن تمرکز کنند. کیفیت صدای انتقالی به وسیله این سیستم بسیار فوق العاده است و مشتریان بسیاری از کیفیت صدای آن رضایت دارند. هم چنین صدایی که با استفاده از بلندگوهای آن پخش می شود بسیار با کیفیت بوده و رضایت کاربران را به همراه داشته است.

سیستم ویدئو کنفرانس VC200

مهم ترین ویژگی های پایانه ویدئو کنفرانس یالینک VC200

  • کدک تصویری این سیستم ویدئو کنفرانس و به سادگی می توانید بر روی تلویزیون هایی با سایز های مختلف قرار دهید و از نیفتادن آن اطمینان داشته باشید
  • این دستگاه ویدئو کنفرانس با دوربین با کیفیت 4k عرضه می شود جواد از تصاویر را از زاویه 103 درجه دریافت کرده را به سمت مقابل ارسال کند.
  • دوربین مورد استفاده قرار گرفته در وی سی 500 قادر تا 4 برابر زوم اپتیکال در اختیار کاربران قرار دهد
  • سیستم عامل مورد استفاده در این پایانه ویدئو کنفرانس اندروید نسخه 7 می باشد
  • سیستم ویدئو کنفرانس وی سی 500 با پلتفرم های تحت فضای ابری بسیار سازگار است
  • این سیستم ویدئو کنفرانس دارای فضای داخلی برای ضبط ویدئو با کیفیت HD بوده و همچنین میتوان ویدیوها را بر روی حافظه USB فلش نیز ذخیره سازی کرد
  •  به اشتراک گذاری محتوا بر روی شبکه وایرلس در این سیستم ویدئو کنفرانس پشتیبانی می شود
  •  این سیستم ویدئو کنفرانس دارای بلوتوث و وای فای داخلی می باشد
  • مقاومت در مقابل از دست دادن اطلاعات تا ۳۰ درصد (packet loss)

راهکار نمایش محتوای وایرلس یالینک (Wireless Presentation)

راهکار نمایش محتوا برای افراد حاضر در یک جلسه ویدئو کنفرانس، در راهکار یالینک شامل یک شبکه وایرلس 802.11ac و یک پاد به اشتراک گذاری محتوای اختیاری است. این نمایش محتوا به صورت کاملاً آسان انجام می شود و بی نیاز به نصب تجهیزات خاص یا کابلهای پیچ در پیچ خواهد بود. در این راهکار که توسط کمپانی لیانک ارائه شده است شما می توانید تنها با یک کلیک ساده محتوای خود را برای افراد حاضر در یک جلسه ویدئو کنفرانس به نمایش در آورید.

این راه حل نمایش محتوا بر روی MCU های داخلی یا صفحه نمایش های تاچ اسکرین نیز انجام پذیر است. این راهکار هم چنین به شما اجازه می دهد تا صفحه نمایش را به چهار بخش تقسیم کرده و بر روی هر بخش محتوای خاصی را نمایش دهید. همچنین نمایش وضعیت جلسه و دیگر اطلاعات مدیریتی جلسه نیز بر روی صفحه نمایش در دسترس خواهند بود.

سیستم ویدئو کنفرانس VC200

رای شما با موفقیت ثبت شد.

ثبت رای شما با پیغام خطا همراه بود.

دیدگاه های این مطلب

هیچ نظری ارسال نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *