چگونه یک گیتوی مناسب انتخاب کنیم؟

چگونه یک گیتوی مناسب انتخاب کنیم؟

سیستم تلفنی  یکی از نیازهای اساسی سازمان ها و شرکت ها می باشد. امروزه با فراگیر شدن Voip هنوز بسیاری از مراکز مختلف در حال استفاده از سیستم های تلفنی سنتی می باشند. این سیستم های سنتی برای گسترش و توسعه و نگهداری گاهی نیازمند صرف هزینه های بالا می باشند که این امر برای سازمان های کوچک به صرفه نیست و این مراکز برای به روز شدن و هم چنین داشتن نیازهای جدید که در سیستم های سنتی در دسترس نیست (و در بسیاری موارد به صرفه نیست) به سیستم های Voip رو می آورند. تجربه نشان داده است که این سازمان ها برای این که به سیستم های جدید روی بیاورند این امر را در طی زمان انجام می دهند و به یکباره برای این مهاجرت به سیستم های جدید هزینه نمی کنند.

یکی از کارهایی که در ابتدا برای این مراکز مهم می باشد تبدیل خطوط شهری و تلفن های آنالوگ به IP می باشد. چون هزینه کردن برای تبدیل تمامی  تلفن های آنالوگ امری غیرقابل قبول و هزینه بر است . گیتوی های Voip دستگاه هایی هستند که برای این منظور ساخته و طراحی شده اند. این گیتوی ها در دو نوع آنالوگ و دیجیتال می باشند که گیتوی های آنالوگ برای خطوط آنالوگ و گیتوی های دیجیتال برای خطوط دیجیتال (E1,T1,J1) می باشند.

1                                           2

اکثر گیتوی های آنالوگ به صورت ماژولار می باشند که می توان بنا به نیاز سازمان خود این ماژول ها را تهیه نمود. ماژول ها به دو دسته FXO (برای خطوط شهری) و FXS (برای تلفن ها و دستگاه های فکس) تقسیم می شوند. این گیتوی ها در انواع مختلف و با برندهای متفاوت به صورت 2پورت, 4 پورت, 8 پورت و… در بازار موجود می باشند که با توجه به تعداد خطوط شهری و هم چنین تلفن ها و فکس ها می توان گزینه مناسب را انتخاب نمود.

گیتوی های دیجیتال هم به صورت تک پورت , 2 پورت , 4 پورت و… موجود می باشند که هر کدام از پورت های این دستگاه ها قادرند تا 30 تماس همزمان را پشتیبانی و کنترل نمایند.

با یک انتخاب مناسب در مورد گیتوی مورد نظرمی توانید در کم کردن هزینه های سازمان خود سهیم باشید…

رای شما با موفقیت ثبت شد.

ثبت رای شما با پیغام خطا همراه بود.

دیدگاه های این مطلب

هیچ نظری ارسال نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *