مزایای یک سیستم تلفنی VoIP چیست؟

voip

1. نصب و پیکربندی ساده تر نسبت به سیستم های تلفنی سنتی

یک نرم افزار سیستم تلفنی VoIP برروی یک کامپیوتر (به عنوان سرور)، نصب می شود و هرکسی می تواند آن را فرا بگیرد و نصب و پیکربندی کند در صورتی که سیستم های تلفنی قدیمی به دلیل پیچیدگی اغلب به یک نصاب حرفه ای و آموزش دیده نیاز دارد.

2. مدیریت آسان به علت رابط گرافیکی تحت وب

یک سیستم تلفنی ویپ، یک رابط گرافیکی تحت وب دارد که به شما اجازه می دهد سیستم تلفنی خود را از طریق آن به راحتی پیکربندی کنید. در سیستم های قدیمی اغلب استفاده از رابط های طراحی شده بسیار مشکل است به طوری که فقط نصاب های حرفه ای می توانند به طور موثر از آن استفاده کنند.

3. کاهش هزینه های تلفنی

با راه اندازی سیستم تلفنی VoIP می توانید هزینه های تلفنی خود را کاهش داده و یا حتی به صفر برسانید.

برای مسافت های طولانی و تماس های بین المللی به راحتی می توانید شعب و دفاتر خود را توسط سیستم تلفنی ویپ به هم متصل کرده و تماس های داخلی به داخلی و رایگان بین آن ها انجام دهید.

4. عدم نیاز به سیم کشی مجزا و استفاده از شبکه کامپیوتری موجود

سیستم تلفنی ویپ به شما اجازه می دهد گوشی های تلفن های خود را به طور مستقیم به درگاه استاندارد شبکه کامپیوتری متصل کنید. (این درگاه می تواند با نزدیک ترین کامپیوتر به اشتراک گذاشته شود.)

تلفن های نرم افزاری نیز می توانند بر روی کامپیوترهای شما نصب شوند. بنابراین شما نیازی به نصب و نگهداری یک سیم کشی مجزا برای سیستم تلفنی تحت شبکه خود ندارید و با این سیستم شما انعطاف پذیری بیشتری برای اضافه کردن کاربران/ داخلی های جدید دارید.

در ضمن اگر به یک ساختمان جدید رفته اید و هنوز سیم کشی تلفنی انجام نداده اید می توانید تنها با با راه اندازی شبکه کامپیوتری در هزینه ها صرفه جویی کنید و با یک تیر دو نشان بزنید.

5. بدون قفل بودن و رایگان بودن نرم افزار سیستم تلفنی ویپ

نرم افزارهای سیستم های تلفنی VoIP معمولا کد باز هستند و تمام سیستم های تلفنی مدرن مبتنی بر IP از پروتکل SIP استفاده می کنند و توسعه دادن و افزودن قابلیت های جدید به یک سیستم تلفنی کدباز برای توسعه دهندگان آسان تر است.

بنابراین اکثر نرم افزارهای سیتم تلفنی ویپ (سافت سوییچ ها) با مجموعه ای از قابلیت ها شامل IVR هوشمند، صندوق صوتی، صف انتظار و… همراه هستند در صورتی که افزودن این قابلیت ها به سیستم های تلفنی سنتی بسیار هزینه بر است.

در مقابل سیستم های تلفنی سنتی برای برخورداری از قابلیت های پیشرفته تلفنی نیاز به اضافه کردن ماژول دارند.

6. توسعه آسان و افزایش ظرفیت

یک کامپیوتر استاندارد به عنوان سرور نرم افزار تلفنی سیستم VoIP، می تواند به راحتی تعداد زیادی خطوط شهری و داخلی ها را مدیریت کند. بنابراین می توانید بدون صرف هزینه برای خرید سخت افزار اضافی، شبکه تلفنی خود را گسترش دهید.

در سیستم های تلفنی سنتی اضافه کردن خطوط تلفن بیشتر و یا افزایش داخلی ها اغلب مستلزم ارتقاء سخت افزاری و خرید ماژول های گران قیمت است حتی در بعضی از موارد ناچار هستید که یک سیستم تلفنی کاملا جدید خریداری کنید.

7. خدمات بهتر به مشتری و بهره وری بیشتر

از آنجایی که نرم افزارسیستم تلفنی ویپ بر روی کامپیوتر نصب می شود یکپارچه سازی آن با نرم افزارهای موجود در شرکت برای توسعه دهندگان بسیار راحت تر است.

برای مثال همزمان با تماس دریافتی، رکورد اطلاعات مشتری(تماس گیرنده) از پایگاه داده موجود فراخوانی می شود و این باعث می شود خدمات به مشتری به طرز چشم گیری بهبود یابد و زمان صرف شده برای هر مکالمه کاهش یابد.

هم چنین تماس های خروجی را می توان بدون نیاز به گرفتن شماره تلفن و مستقیما با کلیک کردن روی کانتکت های اوت لوک (Outlook) و یا نرم افزار CRM انجام داد.

8. استفاده آسان از تلفن های تحت شبکه

معمولا تلفن های معمولی ویژگی های پیشرفته تلفنی را ندارند و یا استفاده از ویژگی های پیشرفته تلفنی مانند کنفرانس، صندوق صوتی و… برروی آنها دشوار است در صورتی که با استفاده از هر مدل تلفن سخت افزاری(IP Phone) و یا نرم افزاری(Softphone) مبتنی بر پروتکل SIP، تمام ویژگی های تلفنی پیشرفته را خواهید داشت و به دلیل داشتن رابط گرافیکی این تلفن ها کار کردن با آن ها بسیار ساده است.

9. کنترل و نظارت بهتر از طریق گزارشگیری پیشرفته

ذخیره شدن اطلاعات تماس های ورودی و خروجی در یک پایگاه داده روی سرور تلفنی ویپ، به شما اجازه می دهد یک گزارش پیشرفته از هزینه ها و ترافیک تماس به دست آورید.

10. حفظ شماره داخلی در صورت جابه جایی

در سیستم ویپ کاربران می توانند در صورت تغییر مکان، دو شاخه دستگاه تلفن خود را به نزدیک ترین پورت اترنت متصل کرده و شماره داخلی خود را حفظ کنند و نیاز به هیچگونه تغییری در نرم افزار سیستم تلفنی نیست.

در سیستم های تلفنی قدیمی حفظ شماره داخلی کاربر در صورت تغییر مکان به راحتی امکان پذیر نیست.

11. استفاده از رومینگ بین الملل

به دلیل استفاده از پروتکل SIP تماس ها درتمام نقاط دنیا قابل دریافت هستند.

رای شما با موفقیت ثبت شد.

ثبت رای شما با پیغام خطا همراه بود.

دیدگاه های این مطلب

  1. عابدین گفت:

    تشکر. بسیار عالی توضیح دادین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *