چطور در سیستم تلفنی، امنیت ایجاد کنیم؟ چگونگی ایجاد امنیت در استریسک

چطور در سیستم تلفنی، امنیت ایجاد کنیم؟ چگونگی ایجاد امنیت در استریسک

برای این که امنیت بیشتری رو برای سیستم تلفنی سازمان خودتون فراهم کنید باید یه سری نکات رو مد نظر قرار بدید.یک سری tool وجود دارد که در شبکه به دنبال هاست های SIP می باشد و با اسکن کردن اون هاست extensionهای معتبر رو پیدا می کند و در نتیجه با پیدا کردن پسورد اکانت SIP به راحتی وارد سیستم تلفنی شما می شود. با دانش به این مساله می توانید یک سری موارد رو رعایت کنید که سرور استریسک خودتون رو با امنیت بیشتری طراحی کنید.

asterisk

   1 – عدم پذیرش درخواست Authentication از همه  IP ها

با استفاده از “Permit=” و “Deny= ” در Sip.conf تنها به زیر مجموعه ای از آی پی های مجاز در شبکه خود اجازه دسترسی دهید.

2-  متغییر “alwaysauthreject=” را در sip.conf برابر با yes قرار دهید. مقدار پیش فرض این متغییر  no است. با قرار دادن این متغیر برابر با yes درخواست های bad authentication با username صحیح همانند usernameهای اشتباه reject می شوند.(attacker متوجه نخواهد شد username اشتباه  است یا رمزعبور)

  3-  رمز عبورهای قوی برای اکانتهای SIP تعریف کنید.برای تعریف رمز عبور برای داخلی های کاربران از رمز عبورهای complex استفاده کنید. به طوری که toolهایی که برای کشف رمز عبور هستند نتوانند به سادگی رمز را بدست آورند.

4-  پورت های AMI Manager را بلاک کنید. متغییر های “permit= “ و “deny= “ را در manager.conf فقط برای IP هایی که نیاز به استفاده ازین پورت ها دارند باز کنید. پسورد AMI را نیز به صورت complex انتخاب کنید.

5-  شماره داخلی و sip username را یکسان انتخاب نکنید. در صورتی که شماره داخلی 1234 را برای کاربری انتخاب کرده اید SIP user را برای مثال به صورت ترکیبی از آدرس MAC تلفن کاربر+ شماره داخلی انتخاب کنید.

6- مطمئن شوید که  context [default  امن است. به تماس گیرندگانی که unauthenticated هستند اجازه دسترسی به هیچ context ای را ندهید. تنها به تعداد معدودی از کاربران اجازه دسترسی به کانتکست default را بدهید. با تنظیم متغییر “allowguest =no” در بخش [general] در sip.conf اجازه دسترسی را محدود کنید.

منبع:http://blogs.digium.com

رای شما با موفقیت ثبت شد.

ثبت رای شما با پیغام خطا همراه بود.

دیدگاه های این مطلب

هیچ نظری ارسال نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *