قبل از خرید ویدئو کنفرانس چه نکاتی را باید بدانیم؟
  1. پیش نیاز های نصب ویدئو کنفرانس:

یکی از مواردی که بایستی پیش از خرید یک سیستم ویدئو کنفرانس به آن توجه کرد، فراهم بودن بستر شبکه ارتباطی بین نقاط است. این بستر می تواند اینترانت، MPLS ، رادیو و غیره باشد و نهایتا اگر بستر ارتباطی فقط اینترنت باشد، می بایست برای هر نقطه یک IP Valid اختصاص یابد. جایگاه نصب سیستم ویدئو کنفرانس نیز باید از قبل آماده گردد.  محلی که دارای دید کافی برای اعضای جلسه باشد و کابل کشی شده باشد. همچنین باید یک پایه ثابت دیواری و یا پایه ای متحرک برای استقرار سیستم ویدئو کنفرانس بر روی آن ، فراهم گردد.

  1. تعداد نقاط و تعداد همزمانی مورد نیاز:

یکی دیگر از موارد مهم در خرید ویدئو کنفرانس تعداد نقاطی است که می خواهند با یک دیگر تماس تصویری برقرار کنند. این ارتباط می تواند نقطه به نقطه باشد. اما اگر نقاط مد نظر ما سه نقطه و یا بیشتر باشد، می بایست یک دستگاه که همزمانی ارتباط را فراهم کند تهیه شود. به این دستگاه MCU می گویند که در برخی کدک های ویدئو کنفرانس به صورت داخلی تا تعداد مشخصی وجود دارد و معمولا برای همزمانی بیش از 10 نقطه می بایست دستگاه MCU جداگانه  خریداری نمود.

  1. وسعت سالن کنفرانس و تعداد اعضا جلسات:

ازآن جا که دوربین های ویدئو کنفرانس قابلیت پوشش دهی فضای مشخصی را دارند می بایست بر اساس ابعاد سالن کنفرانس، اقدام به تهیه دوربین ویدئو کنفرانس نمود.

  1. کیفیت تصویر:

با توجه به اینکه مدل های مختلف سیستم های ویدئو کنفرانس از کیفیت تصویر خاصی پشتیبانی می کنند باید با توجه به میزان ضرورتی که برای کیفیت بالای جلسات برای ما وجود دارد، دوربین ویدئو کنفرانس مناسبی را انتخاب نمود.

  1. سایز جزییات:

در نهایت می بایست به انواع پورت هایی که در کدک های ویدئو کنفرانس وجود دارد، توجه نمود. مثلا اگر نیاز به ضبط جلسات ویدئو کنفرانس داریم، می بایست پورت لازم برای اتصال به دستگاه های ذخیره سازی رایج وجود داشته باشد. ویا به عنوان مثال اگر سالن کنفرانس بزرگی داریم که دو نمایشگر در آن وجود دارد باید به تعداد دو پورت خروجی تصویر روی کدک داشته باشیم.

نویسنده مطلب: مژگان نصیریان

رای شما با موفقیت ثبت شد.

ثبت رای شما با پیغام خطا همراه بود.

دیدگاه های این مطلب

هیچ نظری ارسال نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *