نقد و بررسی ویدئو کنفرانس AVEC مدل EVC 350

نقد و بررسی ویدئو کنفرانس AVEC مدل EVC 350

شرکت Aver به عنوان یکی از شرکت های معتبر و مطرح در حوزه تولید دستگاه های ویدئو کنفرانس و محصولات جانبی آن، جایگاه و سهم خود را در بازار های جهانی در سال های اخیر بسیار ارتقاء داده و با توجه به گارانتی 3+2 سال خود توانسته اعتماد مشتریان را تا حد بسیار زیادی بالا ببرد.

دستگاه ویدئو کنفرانس Aver EVC 350 در بین دستگاه های ویدئو کنفرانس MCU دار، قطعاً یک انتخاب ارزان و با امکانات زیاد برای مصرف کننده می باشد. از ویژگی های بارز این دستگاه گارانتی 3+2  سال، قابلیت ارتقاء Firmware به صورت رایگان از طریق پورت USB ، پشتیبانی از پروتکل های H323 و SIP، دوربین Full HD 1080P با قابلیت زوم 18X و چرخش 260 درجه افقی و 115 درجه عمودی، استفاده از پروتکل H264 High profile جهت فشرده سازی، ورودی تصویر VGA و DVI جهت پرزنتیشن و 2 خروجی تصویر برای 2 مانیتور، امکان گسترش میکروفن ها تا 4 عدد به صورت سری، امکان چینش های مختلف در نمایش تصاویر، امکان ضبط جلسات روی فلش مموری از طریق پورت USB، امکان تعریف 100 Pre set برای دوربین، قابلیت کنترل و فرمان دادن به دستگاه از طریق Web و هم چنین MCU داخلی 4 طرفه رایگان که امکان افزایش آن تا 10 طرف نیز با خرید لایسنس مهیا می باشد.

قطعاً ویدئو کنفرانس EVC 350 با MCU داخلی قابل ارتقاء، با توجه به این که شرکت های قدیمی در حوزه ویدئو کنفرانس قابلیت هم زمانی خود را با هزینه های بسیار بالا و مشکلات خاص در اختیار مشتریان قرار می دهند، می تواند یک انتخاب بسیار به صرفه و راضی کننده برای کاربران و شرکت هایی که چندین شعبه مختلف دارند و نیاز به ارتباطات Multipoint دارند باشد.

قبل از مقایسه این دستگاه با مدل های مشابه آن در برندهای دیگر، لازم می باشد که از 2 امکان ویژه و فوق العاده این ویدئو کنفرانس رو نمایی گردد. این 2 قابلیت را شاید به این شکل در برند های دیگر نتوان پیدا کرد. امکان اول قابلیت سرور شدن این دستگاه برای اپلیکیشن EZMeetup Aver می باشد. ویدئو کنفرانس EVC350 می تواند به عنوان سروری که میزبان 4 جلسه نقطه به نقطه که هر نقطه از نرم افزار EZMeetup استفاده می کنند عمل کند. شما با تهیه این نرم افزار می توانید تا 8 نقطه را که دستگاه سخت افزاری ندارند، بصورت نرم افزاری و به صورت نقطه به نقطه و از طریق سرور مرکزی ( ویدئو کنفرانسEVC 350  ) به هم متصل نمایید.

امکان دوم قابلیت سرور شدن برای نرم افزار EZDraw می باشد. شما با این نرم افزار و از طریق دستگاه EVC350 می توانید روی تصاویر پرزنتیشن تغییراتی ایجاد کنید و با تغییرات اعمال شده روی آن  ها به طرف مقابل ارسال نمایید.

این ویدئو کنفرانس را می توان با دستگاه های مانند Polycom Group 500, LifeSize Room220, lifeSize Team 220 مقایسه نمود اما وقتی به صورت جدی این مقایسه شروع می گردد و می خواهیم نتایج را روی کاغذ بیاوریم باید گفت غیر از برند Aver که نسبت به برندهایی مانند پلیکام و لایف سایز و سیسکو کمی نوپا تر و ضعیف تر است، در باقی موارد مقایسه Aver EVC 350 با رقبای خود هم پا جلو می رود مخصوصاً وقتی بحث قیمت هم در این رقابت تاثیر داشته باشد یا مشتری نیاز به ضبط تماس های خود هم داشته باشد و عملاً خواهد دید که ضبط جلسات در برندهای آمریکایی و اروپایی با صرف هزینه های زیادی مقدور می گردد.

در ادامه این بحث باید گفت این دستگاه با قابلیت بسط میکروفن ها به 4 عدد، دوربین بسیار قوی خود و هم چنین پورت های ورودی و خروجی نسبتا زیاد، عملاً کاربران را از هزینه های بالای مجهز نمودن سالن کنفرانس به تجهیزات صوت و تصویر سالنی بی نیاز می کند.

در مرحله ذکر نقاط ضعف این دستگاه تنها موردی که با سخت گیری زیاد می توان به این دستگاه نسبت داد، کیفیت و متریال پایین تر آن نسبت به برند هایی مثل پلیکام و لایف سایز و سیسکو می باشد.

کاوا ارتباطات هوشمند ارائه دهنده سیستم های ویدئو کنفرانس، هم چنین نصب و راه اندازی ویدئو کنفرانس می باشد.

برای اطلاعات بیشتر می توانید با شماره زی تماس حاصل فرمایید و یا از طریق سایت ادمین کالا، کالای مورد نظر خود را خریداری نمایید..

41879000 – 021

نویسنده مطلب : علیرضا میرانی

رای شما با موفقیت ثبت شد.

ثبت رای شما با پیغام خطا همراه بود.

دیدگاه های این مطلب

هیچ نظری ارسال نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *