تلفن آی پی AEI و انواع مدل های آن

تلفن آی پی AEI و انواع مدل های آن

AEI یک کمپانی مالزیایی بوده که که بر روی ساخت انواع آی پی فون تمرکز دارد. هر چند که ساخت تلفن های آنالوگ نیز از فعالیت های شرکت AEI به شمار می رود ، با این حال IP Phone های این برند در دنیا بیشتر مورد توجه قرار گرفته و با استقبال بسیاری روبرو شده است.

AEI برای کمپانی ها و سازمان های بسیاری نیز از سراسر دنیا به صورت اختصاصی به تولید، طراحی و ساخت IP Phone و یا تلفن های آنالوگ پرداخته و شرکت های مطرح و شناخته شده ای نیز در رزومه خود دارد. تولید تلفن های هتلی، آسانسوری، استخری و… نیز در این برند مالزیایی قابل توجه است. به علاوه ساخت تلفن هایی که نقش سانترال را نیز ایفا نموده!! و آی پی فون هایی که فارغ از وجود خط شهری با سیم کارت کار می کنند نیز AEI را مورد توجه قرار داده است که این تولید تخصصی نیز به کیفیت ساخت متفاوت و بالای AIE اشاره می کند.

انواع مدل های تلفن آی پی AEI

روشن است که در انتخاب آی پی فون ها نیز مانند سایر تجهیزات باید در ابتدا به طور کامل نیاز سازمان و کاربر را سنجیده و بنا بر این نیازها به انتخابی صحیح پرداخت. در این زمینه، توجه به رده سازمانی کاربر در سازمان نیز همواره باید مورد توجه قرار گرفته بسته به مدیر ارشد، منشی ، کاربر، مدیر میانی ، نگهبان و… می بایست به برآورد کامل نیاز و انتخابی صحیح پرداخت.
در ابتدا به ذکر قابلیت های بسیاری که در انتخاب و خرید IP Phone می تواند مهم وضروری باشد و در تمامی گوشی های AEI وجود داشته و انتخاب و نیازسنجی را برای مقایسه کاربران آسان تر می کند می پردازیم.

برخی از ویژگی های مشترک در تمام تلفن های AEI عبارتند از:

  • قابلیت در انتظار گذاشتن مخاطب ، قطع صدا، پاسخگویی خودکار
  • کنفرانس تماس ، انتقال تماس
  • مشاهده تاریخچه تماس ها
  • دارا بودن دو پورت اترنت
  • دفترچه تلفنی

از این خصوصیات به عنوان ویژگی های عمومی یاد کرده و از ذکر تک تک آن ها در هر مدل AEI پرهیز نموده ایم. امیدواریم به خاطر داشتن هر یک از این ویژگی ها در انتخاب کلیه محصولات تلفن آی پی AEI انتخاب را برای خرید آی پی فون دلخواه آسان کند.

AEI GP series

در این سری از گوشی های آی پی AEI تنها با یک IP Phone ساده طرف نیستیم. این سری علاوه بر آی پی فون نقش یک سانترال آی پی ساده را نیز خواهند داشت. به  این معنا که بر روی AEI GP series می توان 16 داخلی تعریف کرد. یعنی علاوه بر خود میزبان 15 داخلی دیگر نیز خواهد بود و نقش یک IP PBX با قابلیت رجیستر کردن 16 داخلی را دارد.

این سری دارای قابلیت تعریف Speed Dial نیز بوده و برای مشاهده و کنترل وضعیت تماس سایر داخلی ها دارای 16 کلید BLF نیز می باشد. تماس IP Direct یعنی تماس داخلی به داخلی از طریق IP به IP و بدون نیاز به سانترال ویپ نیز از دیگر امکانات این گوشی به شمار می رود.

همان طور که گفته شد GP1 نه فقط یک گوشی بلکه یک سانترال به شمار می رود. از این رو قابلیت تعریف IVR یا پاسخگوی خودکار نیز در این IP Phone در نظرگرفته و لحاظ شده است.

از خصوصیات جذاب دیگر این سری قابلیت یک ترانک سیپ خواهد بود. به عنوان مثال از این گوشی سانترال می توان

تمام قابلیت های عمومی IP Phone ها مانند پشتیبانی از انتقال تماس، انتظار مکالمه، تکرار شماره گیری، قطع صدای گوشی تلفن، مسدود کردن تماس های ورودی، نمایش شماره تماس گیرنده، کنفرانس سه طرفه، اینترکام، موزیک انتظار، برداشتن تماس داخلی های دیگر و… نیز در این سری گوشی های کارآمد و زیبا وجود دارند.

AEI GP1

همان طورکه گفته شد این گوشی تلفن AEI یک گوشی تلفن ساده آی پی نیست. این IP Phone کار سانترال تلفن را انجام می دهد!! به این معنا که بر روی AEI GP1 می توان 16 داخلی تعریف کرد. این گوشی دارای دو لاین می باشد که چنانچه فارغ از IP PBX تنها به عنوان یک گوشی تلفن آی پی استفاده شود قابلیت رجیستر کردن 9 اکانت سیپ را خواهد داشت.

AEI GP2

این گوشی نیز مانند گوشی های دیگر سری GP از خصوصیات جذاب یک آی پی فون با کاربرد سانترال IP بهره برده است. بر روی این گوشی میتوان 16 داخلی تعریف کرد. AEI GP2 دارای دو لاین بوده و چنان چه صرفا بعنوان آی پی فون مورد استفاده قرار گیرد قابلیت رجیستر 8 اکانت سیپ را دارد. این گوشی قابلیت اتصال یک خط شهری PSTN را نیز دارد!

قابلیت اتصال خط شهری، تعریف داخلی، دکمه هایBLF برای مشاهده وضعیت تماس ها، قابلیت ترانک SIP و… این گوشی را با خصوصیاتی فوق العاده همراه کرده است.

AEI GP3

GP3 از گوشی های برند AEI با خصوصیاتی منحصر به فرد به شمار می رود. این گوشی که مانند دیگر گوشی های سری AEI GP کار یک سانترال آی پی را انجام می دهد . این گوشی قابلیت تعریف 16 داخلی داشته، دو لاین دارد که چنانچه صرفا به عنوان یک IP Phone استفاده شود قابلیت رجیستر 7 اکانت سیپ را خواهد داشت. GP3 قابلیت اتصال یک خط شهری را دارد و علاوه بر قابلیت اتصال یک خط PSTN می تواند یک سیم کارت را نیز پشتیبانی کند!

چنانچه خط شهری در محل دفتر شما موجود نیست و یا چنان چه شماره سیم کارت شما را مشتریان زیادی دارند این گوشی پیشنهادی بسیار مناسب به شمار می رود.

تجربه همزمان یک گوشی تلفن آی پی و سانترال بر یک دستگاه و اتصال خط شهری و سیم کارت بر روی آن تجربه ای منحصربه فرد است که این آی پی فون به شما خواهد بخشید.

کلیدهای BLF برای مشاهده وضعیت داخلی ها، قابلیت SIP Trunk و ویژگی های جذاب دیگری که در بالا نیز اشاره شد از خصوصیات GP3 به شمار می رود.

رای شما با موفقیت ثبت شد.

ثبت رای شما با پیغام خطا همراه بود.

دیدگاه های این مطلب

هیچ نظری ارسال نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *