بین کارت و گیتوی انتخاب بهتر کدام است؟

هنگام راه اندازی سیستم تلفنی شاید برای شما سوال پیش بیاید که کارت استفاده شود یا گیتوی چرا و چه تفاوت هایی دارد در این مقاله قصد داریم برخی مزایا و معایب کارت ها و گیتوی ها را مورد برسی قرار دهیم تا بتوانید در انتخاب خود اطلاعاتی داشته باشید.

بین کارت و گیتوی انتخاب بهتر کدام است؟

هزینه :

از نظر هزینه کارت ها معمولا قیمت کمتری نسبت به گیتوی ها دارند و این قیمت در برندهای مختلف تفاوت دارد به صورتی که در برخی از برندها قیمت 4 پورت کارت از کیتوی 4 پورت بیشتر هست پس از نظر هزینه نمی شود گفت که کارت ها قیمت پایین تری نسبت به گیتوی ها دارند.

امکان گسترش :

اغلب کارت ها قابلیت گسترش دارند به طور مثال شما با خریداری یک کارت 24 پورت می توان با قرار دادن 4 یا 8 ماژول از 4 یا 8 پورت ان استفاده و در آینده با اضافه کردن ماژول به کارت تعداد پورت های خود را افزایش دهید که برای این کار هم نیاز هست تا کل سیستم تلفن شما براری مدتی خاموش شود.

اما در گیتوی ها اغلب امکان گسترش وجود ندارد.

پردازش :

برای استفاده از کارت نیاز به یک سرور فیزیکی می باشد البته در بعضی سرور های مجازی قابلیت اد کردن کارت به صورت pass through وجود دارد که البته شرایط خاصی دارد مثلا در بعضی سرورها اگر کارت شما به برق احتیاج داشته باشد تامین برق در سرور ها مانند hp مقدور نیست و یا باید با روشی برق رو به کارت متصل کنید که در این حالت کل پردازش و process که مربوط به تبدیل سیگنال های انالوگ به دیجیتال و بلعکس می باشد بر عهده سخت افزار سیستم مورد نظر خواهد بود، گیتوی ها خود دارای سخت افزار جداگانه هستند که کل پردازش انجام شده مختص به یک عمل کرد می باشد و دارای برق و معمولا دو پورت شبکه و کنسول می باشند.

رایط کاربری :

گیتوی ها رابط گرافیکی GUI دارند که به راختی می توان تنطیمات مربوط به پورت های Fxo و Fxs  و Route نویسی را به راحتی انجام داد که نیاز به تخصص خاصی نمی باشد.

نصب کارت ها اغلب نیاز به دانش تخصصی می باشد که از نصب درایورهای سرور و کارت گرفته تا کانفیگ فایل های مربوطه به کارت و Route نویسی آن ها

سادگی در نصب :

اگر خطوط تلفن شما دور از سرور باشد شما مجبور خواهید بود که به تعداد خط ها سیم مسی را تا محل سرور منتقل نمایید به طور مثال اگر تعداد خط ها 24 عدد باشد باید 24 زوج سیم را تا محل سرور منتقل کنید.

گیتوی را در هر جا و مکانی می توانید نصب کنید که فقط نیاز به شبکه دارد .

فرض کنید اگر لازم باشد خطوط داخلی آنالوگ را در یک محیط وسیع نصب نماییم گیتوی ها را می توان در هر طبقه یا در هر ساختمان نصب کرد با این کار هزینه کابل کشی کاهش خواهد یافت.

پشتیبانی کدک :

گیتوی ها اغلب کدک G729 را ساپورت می کنند در صورتی که هنگام نصب کارت باید کدک G729 را روی سرور شما نصب شود.

********************

برای اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید

021-4956

021-41879000

رای شما با موفقیت ثبت شد.

ثبت رای شما با پیغام خطا همراه بود.

دیدگاه های این مطلب

هیچ نظری ارسال نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *