نحوه رجیستر کردن گوشی های Polycom چگونه است؟

1 - مرحله اول : تنظیمات آدرس IP

ابتدا گوشی تلفن را به شبکه متصل می کنیم (در صورتی که از طریق سوییچ Poe شبکه به تلفن داده شود دیگر احتیاجی به استفاده از آداپتور نیست البته این در صورتی که تلفن مورد نظر ما قابلیت اتصال به Poe را داشته باشد). پس از بالا آمدن تلفن کلید Menu را فشار می دهیم و وراد قسمت Status می شویم. با انتخاب منوی Network ، در قسمت TCP/IP Parameters ،آدرس IP ای که تلفن از طریق DHCP سرور شبکه شما گرفته است. (ویا آدرس IP که بi صورت دستی آن را تعیین کرده اید) ، ذکر شده است. البته در صورتی که شما در شبکه خود DHCP سرور نداشته باشید و یا DHCP تلفن شما در حالت Disable قرار داشته باشد ، باید برای تلفن خود یک Static IP انتخاب کنید. برای یک این کار پس از فشار دادن کلید Menu ، وارد قسمت Setting شده و در آن جا گزینه Advanced را انتخاب می کنیم و رمز عبور (که به صورت پیش فرض 456 است ) را وارد می نماییم. حال وارد منوی Admin Settings شده و پس از انتخاب گزینه Network configuration ، کلید ↓ را فشار می دهیم تا به منوی Ethernet menu برسیم. پس از ورود به این منو ، اولین گزینه ، DHCP بوده که با فشردن کلید OK حالت آن را به Disable تغییر می دهیم . با فشار دادن کلید ↓ و انتخاب گزینه های IP Address ، SubnetMask و IP Gateway ، مشخصات IP Static خود را وارد می نماییم. با زدن کلید ← به منوی قبلی برگشته و در صورت مواجه شدن سوال Save config گزینه yes را انتخاب می کنیم(ممکن است تلفن شما reboot شود).

نحوه رجیستر کردن گوشی های Polycom چگونه است؟

2 – ورود به واسط وب و تنظیم آن

اکنون IP تلفن خود را در یک browser وارد کرده و به منوی تلفن Log in می کنیم. (مطابق شکل زیر)
polycom-1

فیلد مشخص در بالا آدرس IP تلفن ما است. رمز عبور پیش فرض تمام تلفن های Polycom ، 456 می باشد. لازم به ذکر است که در برخی firmware های قدیمی این نوع از تلفن ها ، نام کاربری را باید وارد نماییم که به صورت پیش فرض Polycom (حرف P بزرگ) است. پس از وارد شدن به منوی تلفن از تب Setting منوی SIP را انتخاب کرده و تمام محتویات موجود در فیلد های مشخص شده در شکل زیر را پاک می کنیم و سپس این تغییرات را ذخیره می کنیم (تلفن به صورت خودکار reboot می گردد).

polycom-2

ابتدا  Line1در فیلد مشخص شده بالایی در قسمت  Identification، در فیلد های Display Name ، Address ، Authentication User ID و Label شماره داخلی و در فیلد Authentication Password رمز عبور داخلی خود را وارد می کنیم. البته Label همان نامی است که در صفحه نمایش تلفن ، نمایش داده می شود و می توانیم آنرا تغییر دهیم. در قسمت Server1 ، در فیلد Address آدرس IP سروری که داخلی ها بر روی آن رجیستر هستند (برای مثال سرور الستیکس) را وراد کرده و در فیلد Port شماره پورتی که از طریق آن سیگنالینگ انجام می شود است(معمولا بدلیل پشتیبانی تلفن ها از پروتکل sip برابر 5060 می باشد) . فیلد Register را نیز باید برابر yes قرار دهیم .پس از ذخیره سازی این تنظیمات ، تلفن مجددا reboot می شود.

polycom-3

در صورت رجیستر شدن تلفن ، در صفحه نمایش آن شکلی مانند زیر ظاهر خواهد شد :

polycom-4

*** گاهی به دلیل مشکلاتی که در firmware برخی از تلفن ها وجود دارد ، تنظیمات انجام شده در واسط وب در حافظه تلفن به درستی اعمال نشده و در در نتیجه تلفن شما رجیستر نخواهد شد که در این صورت برای رفع این شکل ابتدا باید مسیر زیر را طی کنید :

Menu Setting Advanced Admin Settings Line Configuration

سپس کلید را فشار می دهیم تا به منوی Line1 (البته در صورتی که قصد دارید داخلی مورد نظرخود را بر روی Line1 رجیستر کنید)برسیم و پس از ورود به این منو و فشار دادن مجدد کلید، گزینه Authentication را انتخاب می کنیم. در این منو User ID و Password باید با رمز عبور و شماره داخلی ما برابر باشد.

رای شما با موفقیت ثبت شد.

ثبت رای شما با پیغام خطا همراه بود.

دیدگاه های این مطلب

هیچ نظری ارسال نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *