توضیح نحوه کانفیگ و اعمال تنظیمات گوشی های نیوراک

تنظیمات و تصاویر این فایل طبق تنظیمات گوشی نیوراک nrp1004/p می باشد که البته اکثر تنظیمات در بقیه مدل های گوشی های نیوراک  هم مثل تنظیمات این گوشی می باشد.

در اولین اقدام جهت کانفیگ گوشی از طریق وب آن  باید ip  گوشی های نیوراک رو به دست بیاریم که برای اینکار می توان با زدن دکمه menu  یا دکمه  ok روی صفحه کلید دستگاه وارد منوی گوشی شده  سپس به قسمت status رفته و ip  را در اینجا می توان دید.

البته از طریق خود دستگاه هم امکان کانفیگ گوشی وجود دارد که باید از طریق منو وارد قسمت setting  و سپس قسمت  advanced settings  شد که برای رمز ورود 123 را وارد می کنیم و سپس قسمت accounts وارد شده و یکی از داخلی ها را انتخاب می کنیم سپس وارد قسمت  basic settings  آن شده و گزینه های آن را به صورت زیر وارد می کنیم:

توضیح نحوه کانفیگ و اعمال تنظیمات گوشی های نیوراک

Server Address را برابر آدرس سرور الستیکس خود قرار می دهیم.

Server port  را برابر 5060  قرار می دهیم.

Sip user  را برابر داخلی موردنظر(مثلا 215) قرار می دهیم.

Auth. User را برابر داخلی موردنظر(مثلا 215) قرار می دهیم.

Auth password را برابر پسورد داخلی مان قرار می دهیم.

Registration را enable  می کنیم.

سپس دکمه save را میزنیم و از منو خارج می شویم .

حالا باید روی صفحه گوشی شماره داخلی را همراه با یک شکل تلفن تو پر ببینیم.

اگر شکل تلفن به صورت تو خالی یا همراه یک علامت ضربدر باشد به نشانه رجیستر نبودن داخلی می باشد.

جهت ریست فکتوری کردن گوشی از طریق منوی خود دستگاه به این صورت می باشد که بعد از ورود به قسمت Advanced Setting  گزینه پنجم منو یعنی Factory Reset را انتخاب کرده و ok می کنیم.

با وارد کردن ip  گوشی در مرورگر می توان گزینه های بیشتری را جهت کانفیگ گوشی دید.

Username و  password  ورود به وب دستگاه admin می باشد.

بعد از ورود یوزرنیم و پسورد وارد صفحه اول می شویم.در این تب می توان وضعیت کلی دستگاه و اکانت های آن را دید.از تب های دیگر منوی basic می توان جهت کانفیگ به صورت ویزارد و یا بررسی لاگ تماس ها و یا تنظیمات زبان گوشی استفاده کرد.

جهت تغییر تنظیمات شبکه ای گوشی می توان از منوی کنار صفحه گزینه network را انتخاب کنیم. در تب wan  جهت انجام تنظیمات پورت wan می توان گزینه های موردنظر را ست کرد. به صورت پیش فرض تنظیمات این تب به صورت تصویر زیر می باشد که از dhcp  جهت گرفتن آی پی و بقیه ملزومات استفاده می کند.

config-newrock-1

جهت دادن آی پی به صورت استاتیک بر روی گوشی باید در قسمت wan setting گزینه static ip را انتخاب کرده و در کادر های ظاهر شده در زیر این قسمت گزینه های موردنظر خود را وارد کنیم.

config-newrock-2

در صورتی که ارتباط با مودم ADSL و گوشی به صورت مستقیم می باشد و یا می خواهیم از گوشی خود به جای روتر استفاده کنیم و ارتباط شبکه و مودم خود را با گوشی برقرار کنیم گزینه PPPoE را انتخاب کرده و گزینه های موردنظر را وارد می کنیم.

جهت انجام تنظیمات مربوط به پورت lan دستگاه از تب lan استفاده نمایید.

config-newrock-3

در این تب اگر تیک گزینه Enable Bridge Mode فعال باشد پورت lan  به صورت Bridge  عمل کرده و دستگاهی که به این پورت وصل است از مودم یا روتر ما می تواند آی پی بگیرد ولی اگر این گزینه غیرفعال باشد می توان خودمان به این پورت یک  ip داده وسپس  تیک  dhcp server  را فعال کرده تا هر دستگاهی که به این پورت وصل می شود از این گوشی آی پی بگیرد که البته جهت کانفیگ dhcp  مربوط به این پورت باید از تب dhcp service  استفاده نماییم.

config-newrock-4

برای اعمال اولویت به بسته های sip  و rtp  ارسالی از گوشی و هم چنین اعمال vlan  شبکه بر روی گوشی می توان از تب Qos&vlan  از منوی network استفاده کرد.

config-newrock-5

از تب service port از منوی network می توان جهت تغییر پورت های مربوط به وب و telnet و RTP گوشی استفاده کنیم.

config-newrock-6  جهت رجیستر کردن داخلی sip  باید در تب sip از منوی voip  شماره لاین موردنظر را از جلوی sip line  انتخاب کرده و در قسمت basic setting  در مقابل Server Address آدرس سرور خود را وارد کرده و server port را برابر 5060 قرار داده و شماره داخلی را هم در مقابل Authentication User و SIP User وارد می کنیم و پسورد داخلی را در کادر مقابل Authentication Password نوشته و تیک گزینه Enable Registration را زده و Apply  را می زنیم. حالا در مقابل Status باید گزینه Registered را ببینیم.

config-newrock-7

در همین تب در قسمت codecs setting  باید به صورت زیر کدک های موردنظر را انتخاب کرد.

config-newrock-8

از قسمت Advanced sip setting  می توان جهت اعمال تنظیمات پیشرفته بر روی آن داخلی استفاده کرد.

config-newrock-9

به طور مثال جهت فوروارد کردن تماس ها می توان گزینه Forward Type را enable کرده و در کادر Forward number  شماره مقصد رو که قصد فوروارد شماره ها به آن را داریم وارد کنیم و مدت زمانی که بعد از آن باید تماس فوروارد شود را در قسمت No Ans. Fwd Wait Time وارد می کنیم.

یا مثلا برای انجام این کار که به محض برداشتن گوشی یک شماره گرفته شود باید تیک گزینه enable hotline را زده و در کادر زیر آن شماره مقصد را وارد کرد.

از این قسمت می توان تنظیمات پیشرفته زیادی را انجام داد که در این مقاله به آن ها نمی پردازیم.

برای رجیستر کردن داخلی IAX2  در تلفن باید در  تب IAX2 آدرس سرور را در کادرServer Address وارد کرده و در قسمت Account شماره داخلی و در قسمت Password پسورد داخلی مان را وارد می کنیم. Server Port و Local Port را برابر4569 قرار می دهیم. تیک گزینه Enable Registration را زده و Apply می کنیم.

config-newrock-10

می توان از طریق تب dial peer  جهت تماس با ip  استفاده کرد. به صورتی که با زدن مثلا عدد 100 گوشی با آی پی 192.168.5.63 زنگ می خورد.

config-newrock-11

جهت برقراری تماس از طریق وب گوشی می توان از منوی phone  تب WEB DIAL  شماره مقصد را در کادر Dial Number نوشته و از کادر مقابل عبارت Line Selection داخلی که میخواهیم از روی آن تماس گرفته شود را انتخاب می کنیم.

config-newrock-12

جهت تنظیمات کلیدهای روی صفحه کلید گوشی باید از منوی FUNCTION KEY به صورت زیر عمل کرد:

جهت کانفیگ کلیدهای FUNCTION (DSS)  و همچنین کلیدهای Programmable (کلیدهای جهت) از تب FUNCTION KEY می توان این کار را انجام داد.

config-newrock-13

جهت کانفیگ کلیدهای Expansion Module های اضافه شده به گوشی می توان از تب EXT KEY  استفاده کرد البته تا زمانی که expansion مربوطه اضافه نشود گزینه های این تب به صورت غیرفعال می باشد.

config-newrock-14

جهت تنظیم softkey (کلیدهای زیر صفحه نمایش ) می توان از تب Softkey این منو استفاده کرد به صورتی که در کادر روبروی گزینه Screenوضعیت را ابتدا انتخاب کرده و سپس حالت کلید موردنظر را از کادرهای پایین انتخاب می کنیم.

به طور مثال جهت کانفیگ این کلید ها در حالت عادی گوشی باید از کادرScreen گزینه Desktop را انتخاب کرده و در پایین گزینه های موردنظر را انتخاب کرد.

config-newrock-15

از منوی MAINTENANCE و زیر تب CANFIG می توان جهت ذخیره کردن تنظیمات با زدن گزینه SAVE  و سپس ذخیره کردن فایل به صورت TXT یا XML با زدن لینک های وسط صفحه استفاده کرد و به عنوان یک BACKUP نگه داشت تا در مواقع مورد نیاز با استفاده از گزینه Web Update از تب UPDATE  آن تنظیمات را برگرداند.

هم چنین از گزینه Clear همین صفحه می توان جهت پاک کردن تنظیمات انجام داده شده استفاده کرد.

config-newrock-16

همان طور که گفتیم از طریق تب UPDATE می توان جهت برگرداندن تنظیمات(BACKUP) استفاده کرد و هم چنین در این تب امکان تغییر فریم ور از طریق فایل مستقیم و یا با استفاده از FTP یا TFTP وجود دارد.

config-newrock-17

از تب  ACCESS می توان جهت تغییر پسورد روی منوی گوشی (پسورد پیش فرض 123) با تغییر مقدار کادر جلوی  Menu Password در قسمت LCD Menu Password Settings استفاده کرد.

config-newrock-18

در همین تب از قسمت Keyboard Lock Seeting  میتوان با دادن یک پین (مثلا 555) در قسمت PIN to Lock صفحه کلید دستگاه را قفل کرده و با پسورد وارد شده در کادر  مقابل Keyboard Password می توان از حالت قفل خارج شد و البته باید تیک گزینه Enable Keyboard Lock را بزنیم.

هم چنین این تب امکان حذف یا ویرایش و حتی اضافه کردن یوزر های مختلف با دسترسی های مختلف جهت کار با وب دستگاه را به شما می دهد.

از تب reboot  دستگاه می توان جهت reboot کردن دستگاه به صورت وبی اقدام کرد.

config-newrock-19

جهت استفاده از vpn در دستگاه از منوی  security و تب VPN تیک گزینه ENABLE VPN رو زده و اگر از L2TP  استفاده می کنید گزینه آن را انتخاب کرده و مشخصات قسمت زیر را پر می کنیم .

config-newrock-20

اگر از openvpn استفاده می کنیم تیک گزینه آن را زده و apply میکنیم و در تب بعدی (security) در قسمت Update Security File فایل مربوط به openvpn را انتخاب می کنیم که بعد از زدن  update می توان در پایین صفحه در جلوی عبارت OpenVPN Files فایل مربوطه را دید واز قسمت Delete Security File می توان جهت حذف فایل مربوطه اقدام کرد.

config-newrock-21

رای شما با موفقیت ثبت شد.

ثبت رای شما با پیغام خطا همراه بود.

دیدگاه های این مطلب

هیچ نظری ارسال نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *