آشنایی بیشتر با تکنولوژی Power over Ethernet یا PoE و سوئیچ های PoE

آشنایی بیشتر با تکنولوژی Power over Ethernet یا PoE و سوئیچ های PoE

دسترسی به منبع تغذیه مورد نیاز تجهیزاتی مانند Access point ها  تلفن های مبتنی بر IP و دیگر تجهیزاتی که می باید در مکان های خاصی مانند راهروها و یا سالن های اجتماعات و یا لابی ساختمان ها نصب شوند و در این مکان ها سرویس مربوطه را ارائه کنند همواره ممکن نیست و در برخی موارد ممکن است نیازمند ایجاد تغییراتی در برخی بخش ها باشد که هم هزینه و هم ایجاد بی نظمی را به همراه خواهد داشت. حال این سوال مطرح است که آیا می توانیم این مورد را به صورتی که کاملا بهینه باشد حل کنیم؟ برای جواب به این سوال باید ببینیم آیا می توان بصورت همزمان برق مورد نیاز این تجهیزات را به همراه کابل ارتباطی دیتا که به آن ها متصل می گردد در اختیار آن ها قرار داد؟ که جواب مثبت است و در سال 2003 محققان توانستند استاندارد 802.3af را معرفی کنند که همان طور که مشاهده می نمائید بخشی از استاندارد Ethernet یا همان IEEE 802.3 می باشد و بر روی بستر ارتباطی Ethernet امکان انتقال برق مورد نیاز تجهیزاتی که ذکر گردید را فراهم می آورد. البته قبل از این زمان یکی از شرکت های پیشرو در زمینه ارتباطات دیتا یعنی سیسکو پروتکل مخصوص به خود یعنی Cisco Inline Power را در سال 2000 معرفی نمود که در شبکه های بسیار زیادی مورد استفاده قرار گرفت و با معرفی استاندارد 802.3af با اضافه نمودن امکانات این استاندارد به توانایی موجود ارائه شده قابلیت استفاده از هر دو نوع امکان PoE و همچنین Power Inline در تجهیزات ارائه کننده این سرویس سیسکو در اختیار قرار گرفت. این امکان در جقیقت از دو بخش تشکیل شده است یک بخش دستگاهی که گیرنده Power می باشد که به اختصار PD یا Power Device نامیده می شود و بخش دیگر دستگاهی که منبع Power می باشد که به اختصار PSE یا Power  Sourcing Equipment نامیده می شود بنابر این IP Phone ها و یا Access point ها در گروه PD قرار میگیرند و تجهیزات تامین Power مانند سوئیچ هایی که قابلیت PoE در آنها وجود دارد بعنوان PSE شناخته می شوند. نکته قابل توجه در این استاندارد و هم چنین پروتکل مورد استفاده سیسکو، امکان شناسایی تجهیزات متصل شده به سوئیچ بصورت خودکار و در اختیار قرار دادن Power متناسب برای آن تجهیزات توسط سوئیچ می باشد.

POE_FSH2442G_app

استاندارد 802.3af می تواند میزان برق مصرفی تا 15.4W به ازای هر پورت را فراهم کند در کنار این استاندارد در سال 2004 استاندارد دیگری نیز مطرح شد که امکان ارائه Power بالاتری برای هر پورت را فراهم می نمود با عنوان IEEE 802.3at یا همان PoE Plus که میزان 30W به ازای هر پورت می باشد. در مورد Cisco Inline Power ذکر این نکته لازم است که میزان Power ارائه شده در ابتدا در حدود 7W می باشد و پس از اینکه دستگاه درخواست کننده مرحله Boot را گذراند اگر میزان بالاتری را درخواست نماید در اختیار آن قرار خواهد گرفت که این مورد در برخی تجهیزات پشتیبانی نمی شود و به همین دلیل تنها تجهیزات سیسکو می توانند از این امکان استفاده کنند و در صورتی که بخواهیم از تجهیزات مصرف کننده دیگر استفاده کنیم می باید از استاندارد IEEE802.3af  و یا IEEE802.3at که بر روی سوئیچ های سیسکو وجود دارد استفاده کنیم. نکته دیگر در مورد سوئیج های PoE این نکته است که تامین Power بر روی این سوئیچ ها با استفاده از بخشی مجزا انجام می شود که در سوئیچ های معمولی وجود ندارد بنابر این با توجه به مشخصات سوئیچ های PoE می توانیم ببینیم که توان مصرفی بالاتری دارند و با توجه به این توان می توانند تعداد پورت های ارائه کننده و میزان Power مصرفی را تعیین کنند. از جمله تجهیزاتی که نیاز به دریافت Power دارند همانطور که ذکر گردید تلفن های IP می باشند

7961g_3

از جمله تلفن های Cisco مانند سری 7912 ، 7911 ، 7940 و 7960

از جمله سوئیچ های سیسکو که می توانند این تکنولوژی را پشتیبانی کنند و با قیمت بسیار مناسب قابل تهیه در وب سایت ادمین کالا می باشد سوئیچ های سری PoE ذکر شده به شرح زیر می باشد که با کلیک بر روی هر کدام می توانید اطلاعات فنی و دیگر مشخصات مانند قیمت آن ها را در سایت ادمبن کالا مشاهده نمائید. در خانواده  های 2960 یعنی سوئیچ های WS-C2960-24PC-L و در خانواده 3560 سوئیچ های متنوع از نظر تعداد پورت و هم چنین تعداد پورت  های Uplink و هم چنین میزان نرخ انتقال مانند سوئیچ های WS-C3560-24PS-S و WS-C3560-48PS-S و WS-C3560G-48PS-S هم چنین در خانواده سوئیچ های پر قدرت 3750 نیز این تنوع وجود دارد مانند سوئیچ های WS-C3750-24PS-S و WS-C3750-48PS-S و WS-C3750V2-24PS-S و WS-C3750E-24PD-S و هم چنین WS-C3750G-24PS-S را می توان مورد توجه قرار داد. در گروه سوئیچ های ماژولار مانند 6506 و 4506 نیز امکان نصب کارت های اینترفیس که دارای امکان PoE می باشند وجود دارد که این سوئیچ های پرقدرت را به یک منبع تامبن کننده Power با تعداد پورت بسیار بالا تبدیل می کند.

رای شما با موفقیت ثبت شد.

ثبت رای شما با پیغام خطا همراه بود.

دیدگاه های این مطلب

هیچ نظری ارسال نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *