کاوا کلاسترینگ (KavaCluster) چیست؟ توضیحات بخش دوم

برنامه کاوا کلاستر – KavaCluster

 

بخش دوم:

 

فرض کنید یک سرور VoIP در ساختمان A در خیابان A و سرور دیگر در ساختمان B و در خیابان B داریم،

سرور A در حقیقت سرور مستر ما می باشد و سرور VoIP روی آن در حال سرویس دهی می باشد و سرور B حکم سرور جانشین در حالت Standby می باشد.

وقتی به هر دلیلی از جمله آتش سوزی، سوختن دستگاه سرور، کرش شدن سرور، قطع برق و یا از این قبیل حوادث باعث از کار افتادن سرور A شود و سرور A از مدار خارج شود، سرور B دقیقاً بر روی همان IP که سرور A سرویس رسانی می کند، به سرعت جایگزین خواهد شد و سرویس ها به هیچ وجه حتی برای اندک زمانی از دست نخواهد رفت . به این نحوه عملکرد اصطلاحاً میرورینگ گفته می شود.

کاوا کلاسترینگ در واقع برنامه ای است به منظور هر چه سریعتر و دقیق تر نمودن میرورینگ دو سرور VoIP و جالبتر اینکه این تکنولوژی فقط در دو مکان جدا ویژگی برتر محسوب نمی شود بلکه حتی در یک مکان و حتی در یک ساختمان هم همچنان ویژگی منحصر به فرد خود را داراست. بر فرض به منظور Backup گیری همزمان یا کرش شدن سرور A یا به هر دلیل دیگربنابراین این سرویس گران بهایی در راستای از دست نرفتن لحظه به لحظه اطلاعات و هم چنین همیشه در حال اجرا بودن سرویس ها در یکIP مشخص می باشد.

هم چنین این برنامه توانایی هشدار دادن به کاربر را دارا می باشد، وقتی که یک سرور از مدار خارج می شود(Failover)، سرور B ( یا حتی اگر سرور A توانا بود) به ادمین شبکه یک ایمیل هشدار مبنی بر اینکه سرور شما Down شده است می فرستد تا در اسرع وقت ادمین شبکه مشکل را پیگیری نمایید.البته متن هشدار قابل تنظیم از طرف مصرف کننده می باشد.

این برنامه به راحتی نصب می شود و نیاز به هیچ بسته وابسته ندارد و کاملاً هوشمند بوده. همین طور این برنامه با انواع کارت های E1 نظیر سنگما، Digium، Atcom تست شده و به راحتی کار می کند. به علاوه این برنامه همراه یک اسپیلتر شبکه ارائه می شود که کلی از هزینه های اسپیلیترهای جهان کمتر می باشد. چون تمام تنظیمات به دقت در کاوا کلاستر پیاده سازی شده است و نیازی به سخت افزاری پیشرفته برای تنظیم نمودن اسپلیت بین Node های شبکه آن نمی باشد.

رای شما با موفقیت ثبت شد.

ثبت رای شما با پیغام خطا همراه بود.

دیدگاه های این مطلب

هیچ نظری ارسال نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *