استریک 11 چیست؟ توضیح در ارتباط با تغییرات استریسک 11

استریک 11 چیست؟ توضیح در ارتباط با تغییرات استریسک 11

استریسک 11 حدود 1 ماه پیش بر روی سایت دیجیوم برای دانلود قرار گرفته است، این نسخه از استریسک ورژن Long Term Support می باشد که مانند نسخه 1.8 دارای 4 سال پشتیبانی و ساپورت خواهد بود. در این پست سعی شده است که تفاوت هایی که این ورژن با نسخه قبلی (1.8) دارد را بررسی نماییم. البته باید متذکر شوم که نسخه 10 استریسک نیز برای دانلود وجود دارد ولی ما در این جا تفاوت دو نسخه LTS را بررسی می نماییم.

· تغییرات استریسک 11 :

– در این ورژن در موقع نصب و دستورات Make تغییراتی ایجاد شده است مثلا می توان از دستور Make Full به جای Make All استفاده نمود که این دستور داکیومنت های فایل های Source را ایجاد می کند مثلا برای داشتن داکیومنت AMI Event باید حتما از این دستور استفاده نمود . لازمه استفاده از این دستور داشتن Python بر روی سیستم است و گرنه به درستی کار نخواهد کرد.

– در قسمت Application ها نیز تغییراتی ایجاد شده است :

()Bridge:

F() Option , مانند Dial نیز این آپشن می تواند تعیین کند که تماس گیرنده بعد از قطع شدن تماس به کجا هدایت شود , اگر این گزینه اولویتی نداشته باشد اولویت بعد از bridge اجرا خواهد شد.

تغییرات Confbridge در این ورژن شامل موارد زیر است:

admin_toggle_mute_participants : این گزینه برای Mute و UnMute یوزرهای غیر از Admin دریک کنفرانس به کار می رود.

participant_count : این گزینه برای اعلام تعداد افراد حاضر در کنفرانس به کار می رود.

اضافه کردن تنظیمات پخش صدا برای User ها در پروفایل شان , این گزینه برای User ها زمانی که به کنفرانس Join می شوند پخش خواهد شد.

()Dial:

– آپشن B و b برای اپلیکیشن Dial یکGosub را به ترتیب بر روی کانال تماس گیرنده اجرا می کند, این گزینه یک PreDila_Handlers به شمار می‌رود.

در‌ واقع با این گزینه می‌توان یک پرش به بخشی از Dialplan داشت قبل از اینکه تماس برقرار شود.

تفاوت گزینه B با b در این است که گزینه B بر روی کانال تماس گیرنده این Subroutine را اجرا می کند و لی b بر روی کانال کاربری که تماس به سمت او می‌رود این عمل را انجام میدهد ولی با این تفاوت که درست قبل از برقراری تماس این گزینه اجرا می‌شود.

– ()External IVR:

– اپلیکیشن ExternalIVR در ورژن ۱۱ استریسک از IPv6 پشتیبانی می کند.

– هم چنین کامند (I) به این اپ اضافه شده است که برای interupt به کار می رود. ارسال این کامند توسط پراسس خارجی, PlayList جاری را خالی کرده و باعث قطع شدن صدای جاری می شود (موزیک) این گزینه بیشتر برای مواقعی استفاده میشود که بخواهیم وقتی کاربر عددی را وارد میکند (DTMF) فایل صوتی در حال پخش متوقف شود.

() Follow me :

اضافه شدن کامند (i) , با ست کردن این کامند , تغییراتی که بر روی کانال در حین انجام عمل Follow me اتفاق می افتد, اپدیت نخواهد شد.

آپشن (N) در صورتی که تماس برقرار شده باشد نادیده گرفته می شود،

در اینجا هم آپشن های B و b برای اجرای یک SubRoutine وجود دارند (قبل از اتصال تماس)

()Mix Monitor:

در این APP یک ID به کانال اختصاص داده می‌شود که می‌توان از آن در Sotp MixMonitor استفاده نمود.با استفاده از کامند (i) در این اپلیکیشن میتوان ID را در یک متغیر کانال (Channel Variable) ست نمودکه Stopmonitor از طریق آرگومان به آن دست یابد.

آپشن m که میتوان با استفاده از آن یک کپی از رکوردینگ را در Voicemail دلخواه ذخیره کرد.

تغییرات MySql:

در این ورژن می‌توان پورت دلخواه برای ارتباط با MySql را در App_Mysql مشخص نمود و برای مواقعی مفید است که سرور MySql را در پورتی به غیر از پورت دیفالت راه اندازی نموده‌اید.

PAGE:

در این ورژن اپلیکیشن app_Page به DAHDI و app_meetme وابسته نیست , این app از نو ساخته شده است(Recompile) و از app_confbridge استفاده می‌کند.

QUEUE:

دو آپشن autopausebusy و autopauseunavail در این ورژن اضافه شده است که برای Pause کردن اتوماتیک کاربرانی که دیوایس آن‌ها Busy و یا Unavailable می‌باشد.

آپشن() F همانند استفاده اش در ()dial میتواند در اینجا استفاده شود که مشخص کند کاربر بعد از اینکه تماس گیرنده تماس را قطع کرد به کجا هدایت شود.

Channel Drivers:

اضافه شدن درایور جدید به نام chan_motif برای اضافه کردن GoogleTalk و Jingle به صورت همزمان در یک Channel Driver. این کانال جدید صدا و تصویر را ساپورت می کند.

رای شما با موفقیت ثبت شد.

ثبت رای شما با پیغام خطا همراه بود.

دیدگاه های این مطلب

هیچ نظری ارسال نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *