توضیح ابزارهای تست تعبیه شده در پایانه های ویدیوکنفرانس POLYCOM HDX

توضیح ابزارهای تست تعبیه شده در پایانه های ویدیوکنفرانس POLYCOM HDX

ابزارهای متنوعی در پایانه های ویدیوکنفرانس POLYCOM HDX پیش بینی شده تا در صورت بروز اشکال در ارتباط یا صوت و تصویر ارسالی و دریافتی ، بتواند گزارشات لازم را برای پیدا کردن اشکال در اختیار شما قرار دهد. Diagnostics از منوی اصلی System محل اصلی این ابزارهاست. خود این منو دارای چند زیر منو است که نام آن ها خود گویای کاربرد هر مورد است.

ابتدایی ترین و ساده ترین آنها پیام های Alert در همان صفحه Home می باشد. در صورت وجود چنین پیغامی با فعال کردن دکمه مربوط به Alert می توانید آیتم مورد اشکال در System Status که منشا اشکال در آن اعلام شده مشاهده کنید. این آیتم با فلش قرمز رو به پایین مشخص می شود. System Staus در منوی Diagnostics نیز قابل دسترسی است.

بعضی از پیام های Alert تنها در زمانی که کار خاصی را انجام می دهید ظاهر می شوند. مثل پیام های بروز خطا در زمان برقراری تماس یا رجیستر کردن سیستم در SIP Registerar. توضیحات این نوع پیام ها در داخل خود پنجره داده شده است و به صورت خودکار ظاهر می شوند.

چنانچه در میان ارتباط تصویر یا صدای ارسالی یا دریافتی دارای اعوجاجی باشد با دو بار فشردن دکمه Help ( دکمه آبی گوشه بالا سمت چپ ) روی ریموت می توانید Call Statistics را مشاهده و با بررسی Packet lost و Jitter به تفکیک ارسالی و دریافتی مشکلات شبکه را تشخیص دهید. Call Statistics در منوی Diagnostics نیز قابل دسترسی است.

Network حاوی ابزارهایی برای تست شبکه است. Near End Loop در واقع تماسی از این کدک به خودش برقرار می کند که تمام عملکرد سیستم در ارتباط را نشان می دهد و چنانچه مشکلی در آن نباشد می توانید از سیستم HDX خود مطمئن باشید. شنیدن اکوی صدای خود در این تست طبیعی است و به دلیل همان ارتباط کدک با خودش است. Ping همان دستور آشنای مدیران شبکه است که توسط آن وجود ارتباط با آدرس هدف را چک می کنند. آدرس را در آن وارد نموده و با کلیک روی دکمه Start تست شروع می شود. بعد از چند ثانیه گزارش زمان Ping و دسترسی H.323 و Sip را اعلام می کند. Trace Route نیز به شکلی مشابه همان دستور Tracert را اجرا می کند.

در منوی Video می توانید تست رنگ و تصویر خروجی را داشته باشید. اگر رنگ در این تست بدون اشکال باشد ، احتمالا دوربین سیستم شما یا سایت مقابل دارای اشکال است.

منوی Audio برا ی تست صدا است. Speaker Test برای کنترل صدای خروجی است که در صورت شنیدن صدای بوق ممتد هیچ اشکالی در آن وجود ندارد. اگر صدای سایت مقابل شنیده نمی شود ، اشکال می تواند از میکروفون سایت مقابل یا موضوعات Firewall شبکه باشد. Audio Meter نشان دهنده قدرت صدای دریافتی و ارسالی از میکروفون و خروجی های سیستم است که می تواند در تشخیص مشکلات صدا کمک کند.

با امید به اینکه سیستم HDX یا ارتباط شما هرگز با اشکالی مواجه نشود این عبارت را به انتهای این پست اضافه می کنم که عموما اشکال از موضوعات شبکه است و بروز اشکال در تجهیزات POLYCOM HDX به ندرت اتفاق می افتد.

رای شما با موفقیت ثبت شد.

ثبت رای شما با پیغام خطا همراه بود.

دیدگاه های این مطلب

هیچ نظری ارسال نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *