قابلیت FECC (Far End Camera Control) و کاربرد آن چیست؟

قابلیت FECC (Far End Camera Control) و کاربرد آن چیست؟

قابلیت فوق العاده ای که در سیستم های پیشرفته ویدیوکنفرانس وجود دارد و این امکان را به کاربران می دهد که دوربین سیستم ویدیوکنفرانس طرف مقابل را حرکت دهند و یا Preset های آن را فعال کنند.

در نگاه اول این امکان کمی غیر امنیتی به نظر می رسد ولی مزایای آن بیشتر از مشکلات امنیتی آن است. بعضا در جلسات مشاهده می شود که شخص سخنگو تغییر کرده ولی مسئول ویدیوکنفرانس متوجه این موضوع نیست و دوربین ، شخص دیگری را نشان می دهد. در این شرایط با استفاده از تکنولوژی FECC سایت مقابل قادر به جابجایی دوربین و تمرکز بر روی شخص سخنگو خواهد بود.

این فناوری در زمانی که یکی از سایت ها فاقد شخص آشنا به سیستم ویدیوکنفرانس است ، اهمیت بیشتری پیدا می کند. در این شرایط تنها یک شخص می تواند دوربین هر دو سمت را کنترل کند.

فعال کردن Preset ها نیز از این طریق ممکن است. حتی امکان ذخیره Preset برای دستگاه مقابل هم وجود دارد ولی این Preset ها تنها تا پایان همان جلسه معتبر خواهد بود و با قطع ارتباط حذف خواهند شد.

برای اطلاعات بیشتر می توانید در سایت موسسه استاندارد ITU-T مطالب مرتبط با پروتکل های H.281 و H.323 Annex Q را مطالعه فرمایید.

رای شما با موفقیت ثبت شد.

ثبت رای شما با پیغام خطا همراه بود.

دیدگاه های این مطلب

هیچ نظری ارسال نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *