نصب ویدئو کنفرانس QDX6000 پلی کام

نصب ویدئو کنفرانس QDX6000 پلی کام

کلیه تجهیزات جهت نصب سیستم ویدئو کنفرانس POLYCOM QDX 6000 در حالت ساده ، در کارتن موجود است. ابتدا کلیه قطعات لازم را از کارتن و پوشش پلاستیکی خارج نموده و روی میز قرار دهید.

clip_image001

اجزاء ویدئو کنفرانس QDX6000 شرکت پلیکام:

1- کدک QDX6000: مغز اصلی دستگاه است که در بزرگترین کارتن قرار دارد. پشت این واحد دارای درگاه های متنوع جهت اتصال کابل ها می باشد

clip_image002

2- دوربین QDX6000: این قسمت بسیار حساس بوده و باید با احتیاط کامل از کارتن خارج ، پوشش های پلاستیکی آن باز و در نقطه امنی قرار داده شود.

clip_image004

3- میکروفون ها: 2 عدد میکروفون که در یکی از کارتن ها در کنار ریموت سیستم و دارای کابلی بلند با سره ای مانند سوکت تلفن هستند.

clip_image005

4- ریموت QDX6000: در همان جعبه میکروفون های ویدئو کنفرانس  قرار داشته و باطری های آن هم در کنار همین ریموت و داخل کیسه پلاستیکی هستند.

clip_image007

5- کابل های ویدئو کنفرانس: در جعبه دیگری چند کابل می بینید که کابل Component ( هر دو سر سه رنگ سبز ، قرمز و آبی ) برای ارسال تصویر به نمایشگر – کابل 4 سر هر دو طرف مجموعه ای از S-Video ( گرد زرد رنگ ) و سه سره Composite به رنگ های زرد ، سفید و قرمز برای ارسال صدا استفاده خواهد شد ( البته در صورتیکه نمایشگر فاقد ورودی Component باشد از سره های زرد رنگ همین کابل برای ارسال تصویر هم می توان استفاده کرد- کابل شبکه – سه نوع کابل برق که تنها یک نمونه مطابق با پریز مورد استفاده خواهد بود

6- کابل دوربین QDX6000: بتن هایی در کوچک ترین کارتن موجود در جعبه QDX قرار داشته و دارای یک سر HDCI ( بزرگتر از VGA که در کارت های گرافیک کامپیوتر دیده اید ) در یک طرف و در طرف دیگر دو سر یکی S-Video و دیگری RS232 می باشد.

نحوه اتصال اجزاء ترمینال ویدئو کنفرانس

حال QDX 6000 پلیکام آماده نصب است. نقشه راهنمای اتصال کابل ها در کارتن کدک وجود دارد. با توجه به این نقشه و مطالعه توضیحات زیر، مراحل نصب دنبال کنید:

1- اتصال کابل تصویر : کابل Component از یک طرف به خروجی تصویر مانیتور اول در پشت کدک وصل می شود که با رنگ های متناظر مشخص شده است و از طرف دیگر به ورودی Component با رنگ های مشابه پشت نمایشگر. چنانچه نمایشگر فاقد چنین ورودی باشد به دنبال ورودی S-Video یا Composite بگردید که به احتمال قریب به یقین نمایشگر شما دارای این پورت ها خواهد بود که در این صورت برای انتقال تصویر باید از کابل دوم و سره های زرد رنگ آن برای انتقال تصویر استفاده کنید.

2- سره قرمز و سفید کابل دوم را از یک طرف به پشت کدک QDX6000 و پورت های سفید و قرمز مشخص شده با نام Line Out و از طرف دیگر به پورت های سفید و قرمز پشت نمایشگر که مرتبط با همان ورودی تصویر استفاده شده باشند وصل کنید. وقتی ورودی تصویر Component باشد دو پورت در نزدیکی آن برای دریافت صدا وجود دارد که ایندو سر باید به ایندو ورودی پشت LCD نمایشگر وصل شود. دقت کنید که ورودی صدا و تصویر پشت نمایشگر حتما مربوط به یک منبع ورودی باشد.

3- کابل دوربین QDX6000 با سره HDCI به پشت دوربین وصل می شود. در این اتصال به جهت ذوزنقه ای سری و پشت دوربین توجه کنید چون به دلیل اختلاف کم ، کابل در جهت عکس نیز قابل اتصال است. دو پورت پشت کدک با نام Camera علامت گذاری شده اند که یکی S-Video و دیگری RS232 هستند. سردیگر کابل دوربین که خود دارای دو سره است به ایندو درگاه باید وصل شود.

4- دو میکروفون ویدئو کنفرانس که دارای سره ای مشابه کابل تلفن خانگی هستند به پورت های مشخص شده با علامت میکروفون clip_image009در حالیکه ضامن آن ها رو به پایین است وصل می شوند.

5- کابل شبکه از یک سر به پورت LAN پشت کدک و از سر دیگر به پریز شبکه یا سوییچ وصل می شود.

6- کابل برق نیز جایگاه خود را در پشت کدک دارد و به آن وصل می شود. که قبلا باید کابل برق متناظر با پریز مورد استفاده را انتخاب کرده باشید .

7- باطری ها را در جهت مناسب داخل ریموت ویدئو کنفرانس قرا دهید.

8- نمایشگر را روشن و Source آنرا روی پورت استفاده شده برای اتصال کابل صوت و تصویر QDX قرار دهید.

9- QDX 6000 را از کلید پشت کدک روشن کنید.

مراحل پایانی نصب

مراحل نصب سخت افزاری ترمینال ویدئو کنفرانس طی شد و اینک تنظیمات اولیه با یک ویزارد چند مرحله ای انجام خواهد شد. توجه داشته باشید که مراحل به اصطلاح بالا آمدن یا بوت شدن سیستم نسبتا طولانی است. تا مشاهده صفحه ویزارد که در آن نام زبان های مختلف وجود دارد منتظر بمانید. اگر همه چیز درست باشد باید در این صفحه پیام سلام با زبان های مختلف را بشنوید. در هر صفحه چند مورد از تنظیمات سوال می شود که بسته به شرایط شبکه خود باید آن ها را مشخص نمایید.

امیدواریم در نصب QDX6000 خود موفق باشید!

رای شما با موفقیت ثبت شد.

ثبت رای شما با پیغام خطا همراه بود.

دیدگاه های این مطلب

  1. nadir گفت:

    ویدیو کنفرانس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *