معرفی و بررسی محصولات ویدیو کنفرانس سری Polycom HDX

معرفی و بررسی محصولات ویدیو کنفرانس سری Polycom HDX

محصولات ویدیوکنفرانس سری HDX پلی کام :

محصولات ویدیوکنفرانس سری HDX شرکت Polycom، جدیدترین End Point های ویدئو کنفرانس از محصولات پلی کام بوده که در صورت وجود بستر مناسب شبکه و عرض باند کافی ، بالاترین کیفیت را در میان سایر مدلهای ویدئو کنفرانس پلی کام ارائه می نمایند . محصولات این سری به چند گروه اصلی تقسیم می شوند که عبارتند از سری های HDX 6000 ، HDX 7000 ، HDX 8000 و HDX 9000 .

محصولات سری HDX پلی کام ، تنها پایانه های ویدئو کنفرانس موجود در جهان می باشند که قادرند با کمک استاندارد فشرده سازی تصویر H.264 High Profile ، تنها با 512 kbps عرض باند اختصاصی و متقارن ( ارسال و دریافت برابر ) ، کیفیت تصویری HD 720p را در اختیار کاربر قرار دهند .

سیستم های ویدیوکنفرانس سری HDX  پلی کام همگی چون سایر مدلهای ویدئو کنفرانس پلی کام ، از استاندارد سیگنالینگ H.323 جهت برقراری ارتباط استفاده می نمایند .

این تجهیزات به کمک استاندارد H.239 ، به دو طریق قادر به ارائه Presentation یا محتویات تصویری ( اسناد ) در جلسات می باشند : روش ارتباط مستقیم با کدک ویدئو کنفرانس از طریق اتصال کابل یا روش ارتباط غیر مستقیم با کدک از طریق شبکه و به کمک نرم افزار People+Content IP .

کدک های سری HDX پلی کام همگی مجهز به ریموت کنترل هایی مشابه بوده که می توان از هر ریموتی جهت کنترل هر نوع کدکی استفاده نمود . کلیدهای واقع بر روی ریموت کنترلها در مدلهای مختلف سری HDX ، اعمال مشابهی را در کدک های متفاوت به انجام می رسانند . با کمک هر ریموت می توان تا 100 نقطه Preset برای سایت نزدیک و تا 16 نقطه Preset برای سایت دور تعریف نمود . همچنین با کمک ریموت کنترل می توان دوربین سمت مقابل را در صورتی که سایت دور مجوز این عمل را داده باشد ، تنظیم و کنترل نمود .

محصولات ویدیوکنفرانس سری HDX پلی کام همگی دارای میکروفن های مشابهی با قابلیت AGC بوده ، در دایره ای به شعاع 7 متر صدای کلیه حاضرین در جلسه را با شدت یکسانی برای سایت طرف مقابل ارسال می نمایند . همچنین این میکروفن ها در دایره ای به شعاع 14 متر کلیه اصوات حتی ضعیف ترین صداهای ممکن را دریافت نموده و به سمت سایت مقابل می رسانند . به هر میکروفن سری HDX می توان دو عدد میکروفن مشابه دیگر را به صورت زنجیره ای متصل نمود و در نهایت در ازای هر پورت میکروفن در پنل پشت کدک ، ماکزیمم 3 میکروفن را در جلسه مورد استفاده قرار داد .

دستگاه های ویدیوکنفرانس سری HDX پلی کام همگی با یک بار فشردن کلید Power ( clip_image002 ) روشن شده و با چند ثانیه فشرده نگاه داشتن آن خاموش می شوند . همچنین این دستگاهها همگی از طریق فشرده نگاه داشتن کلید سوزنی پنل جلویی و سپس روشن نمودن دستگاه ، Reset شده به تنظیمات کارخانه ای باز می گردند . لازم به ذکر است که پنل جلویی مدلهای HDX 6000 ، HDX 7000 و HDX 8000 مشابه بوده و تنها تفاوت این دستگاه ها در شکل پنل پشتی می باشد .

به شکل 1 توجه بفرمایید :

clip_image003

شکل 1

پس از بررسی مشخصات عمومی محصولات سری HDX پلی کام ، در ادامه ویژگی های خاص هر مدل را با جزئیات بیشتری مورد مطالعه قرار خواهیم داد .

دوربین ویدیو کنفرانس Polycom HDX 6000 :

دستگاه HDX 6000 ساده ترین عنصر از خانواده ویدیوکنفرانس سری HDX پلی کام می باشد . نمایی از پنل پشت دستگاه HDX 6000 به همراه پورت های آن را در شکل 2 ملاحظه می نمایید :

clip_image005

شکل 2

وظیفه تخصصی این پورت ها به ترتیب :

1 : ورودی صوتی در هنگام Presentation با کمک کامپیوتر می باشد . ورودی این پورت از خروجی کارت صدای PC یا لپ تاپ تامین می گردد.

2 : ورودی تصویری DVI در هنگام Presentation با کمک کامپیوتر می باشد . ورودی این پورت از خروجی کارت گرافیکی PC یا لپ تاپ تامین می گردد . معمولاً به علت VGA بودن ماهیت خروجی تصویری کامپیوتر ، از مبدل VGA/DVI جهت اتصال این پورت به کدک استفاده می شود.

3 : ورودی میکروفن کدک بوده ، صدای حاضرین در جلسه در سمت سایت نزدیک را به کدک منتقل می نماید. با کمک این پورت تا نهایتاً 3 میکروفن وارد جلسه خواهد شد.

4 : ورودی دوربین اصلی ( دوربین ( EagleEyeکه توسط کابل HDCI به کدک متصل می گردد.

5 : خروجی صوتی اصلی کدک بوده که توسط کابل کامپوزیت به سیستم صوتی حاضر در جلسه متصل می گردد . این پورت صدای حاضرین در جلسه در سمت سایت مقابل را به سایت نزدیک انتقال می دهد.

6 : وروی USB کدک که جهت ارتقای نرم افزاری سخت افزار پلی کام مورد استفاده قرار می گیرد.

7 : کابل HDMI به این پورت متصل شده ، صدا و تصویر کدک را به خارج منتقل می نماید.

8 : ورودی شبکه سیستم بوده ، به کانکتور RJ45 کابل اترنت متصل می گردد.

9 : کابل Power دستگاه بوده و به برق 220v/50Hz شبکه سراسری متصل می گردد.

نکاتی در ارتباط با دوربین ویدیوکنفرانس HDX 6000 :

از آنجا که این دستگاه بر خلاف سایر گونه های سری HDX ، امکان سرویس دهی به سایر استیشن ها را به عنوان MCU ندارد ، لذا تنها ظرفیت پذیرش تنها یک تماس ورودی را داشته ولی خود قادر است به یک MCU ( نرم افزاری یا سخت افزاری ) کانکت شده و در یک کنفرانس چند طرفه همزمان به عنوان یک پایانه مستقل ویدئو کنفرانس انجام وظیفه نماید.

همان گونه که در شکل 2 ملاحظه می شود ، این دستگاه به علت عدم برخورداری از پورت های VCR IN ، امکان انجام Presentation به کمک دستگاه های VCR جانبی در طول یک جلسه را ندارد. همچنین به علت عدم وجود پورت های VCR OUT امکان ضبط جلسات به کمک دستگاههای Recorder وجود نخواهد داشت.

همچنین این دستگاه تنها مدلی است که از طریق کابل HDMI به نمایشگر اصلی متصل می گردد. اطلاعات صدا و تصویر به صورت همزمان از طریق کابل HDMI به بیرون منتقل گردیده ، احتیاج به کابل های جداگانه کامپوزیت جهت انتقال صدا نمی باشد . لذا کابل های کامپوزیت صوتی خروجی واقع بر پنل پشتی HDX 6000 می توانند جهت اتصال به سیستم های صوتی حرفه ای واقع در سالن کنفرانس مورد استفاده قرار گیرند .

دوربین ویدیو کنفرانس HDX 6000 تنها یک خروجی تصویری ( HDMI ) جهت اتصال به مانیتوراول را داشته لذا تصاویر حاضرین در جلسه در سمت سایت مقابل و همچنین محتویات Presentation همگی بر روی یک مانیتور به نمایش در می آیند. همچنین تنها یک پورت جهت اتصال به میکروفن های تخصصی پلی کام برای محصولات این سری در نظر گرفته شده است. به علاوه سیستم ویدیو کنفرانس HDX 6000 تنها دارای یک دوربین جهت اتصال به کدک می باشند. توجه داشته باشید که کابل HDCI دوربین به صورت معکوس نیز قادر به اتصال به کدک می باشد و لذا باید از بروز چنین اشتباهی در هنگام نصب دستگاه پرهیز نمود.

دوربین ویدیو کنفرانس HDX 6000 با کمک کدک فشرده سازی تصویر H.264 High Profile قادرند با 512 kbps عرض باند، کیفیت تصویر 720 P ارائه نمایند. این حد، سقف کیفیت دوربین ویدیو کنفرانس HDX 6000 بوده و بر خلاف سایر انواع خانواده HDX با افزایش عرض باند، کیفیت تصاویرش افزایش پیدا نمی کند.

دوربین ویدیو کنفرانس Polycom HDX 7000:

محصولات این سری از خانواده HDX نسبت به دوربین ویدیو کنفرانس HDX 6000 دارای توانایی های بیشتری می باشند. نمایی از پنل پشت دستگاه HDX 7000 به همراه پورت های آن را در شکل 3 ملاحظه می نمایید :

clip_image007

شکل 3

وظیفه تخصصی این پورت ها به ترتیب :

1 : ورودی دوربین اصلی ( دوربین ( EagleEyeکه توسط کابل HDCI به کدک متصل می گردد.

2 : ورودی میکروفن کدک بوده ، صدای حاضرین در جلسه در سمت سایت نزدیک را به کدک منتقل می نماید. با کمک این پورت تا نهایتاً 3 میکروفن وارد جلسه خواهد شد.

3 : ورودی پورت سریال RS-232 کدک بوده ، به کاربر اجازه می دهد با کمک API های موجود از طریق این درگاه ، سیستم را برنامه ریزی و هدایت نماید.

4 : ورودی تصویری DVI در هنگام Presentation با کمک کامپیوتر می باشد. ورودی این پورت از خروجی کارت گرافیکی PC یا لپ تاپ تامین می گردد . معمولاً به علت VGA بودن ماهیت خروجی تصویری کامپیوتر ، از مبدل VGA/DVI جهت اتصال این پورت به کدک استفاده می شود.

5 : ورودی صوتی در هنگام Presentation با کمک کامپیوتر می باشد. ورودی این پورت از خروجی کارت صدای PC یا لپ تاپ تامین می گردد.

6 : ورودی صوتی Auxiliary ( کمکی ) کدک بوده، صدای سیستم های صوتی واقع در سایت نزدیک را به کدک منتقل نموده تا سیستم آن را برای سایت دور ارسال نماید.

7 : پورت تصویری VCR IN بوده ، از طریق کانکتور S-Video ، تصاویر ویدئویی را جهت ارسال توسط سیستم ویدئو کنفرانس به کدک منتقل می نماید.

8 : پورت های صوتی VCR IN بوده ، از طریق کابل های کامپوزیت صدای دستگاه های ویدئویی جانبی را جهت ارسال توسط سیستم ویدئو کنفرانس به کدک منتقل می نمایند.

9 : پورت های صوتی VCR OUT بوده ، از طریق کابل های کامپوزیت صدای کدک را جهت ضبط بر روی سیستم های Recorder به خارج منتقل می نماید.

10 : پورت تصویری VCR OUT بوده ، از طریق کانکتور S-Video تصاویر ویدئویی را جهت ضبط بر روی سیستم های Recorder به خارج منتقل می نماید.

11 : خروجی صوتی اصلی کدک بوده ، صدای سایت مقابل را بر روی کابل های کامپوزیت به خارج منتقل می نماید.

12: خروجی تصویری اصلی کدک بوده، تصاویر حاضرین در جلسه در سمت سایت مقابل را بر روی مانیتور اول منتقل می نماید.

13 : وروی USB کدک که جهت ارتقای نرم افزاری سخت افزار پلی کام مورد استفاده قرار می گیرد.

14 : ورودی کابل ISDN که در کشور ایران به علت فراگیر نبودن این نوع بستر شبکه به ندرت مورد استفاده قرار می گیرد.

15 : خروجی تصویری فرعی کدک بوده ، تصاویر سایت نزدیک و همچنین Presentation سایت مقابل را در صورت تنظیم ، بر روی مانیتور دوم منتقل می نماید.

16 : ورودی شبکه سیستم بوده ، به کانکتور RJ45 کابل اترنت متصل می گردد. همچنین سوکت بالایی آن به صورت یک سوییچ ساده برای کاربر در نظر گرفته شده تا بتواند PC یا هر دیوایس دیگری را به شبکه متصل نماید.

17 : کابل Power دستگاه بوده و به برق 220v/50Hz شبکه سراسری متصل می گردد.

نکاتی در ارتباط با دوربین ویدیو کنفرانس HDX 7000 :

این دستگاه با کمک خریداری لایسنسی خاص از شرکت پلی کام ، دارای قابلیت برقراری ارتباط 4 طرفه گردیده ، به عنوان یک MCU ی نرم افزاری می تواند به صورت همزمان با 3 End Point عادی پلی کام ( مثلاً کدک HDX 6000 ) ارتباط برقرار نموده و در نهایت یک جلسه 4 طرفه را ایجاد نماید. در این حالت یا دستگاه HDX 7000 می تواند سایر کدک ها را به ترتیب Call نماید و یا 3 کاربر دیگر می توانند با HDX 7000 تماس برقرار نمایند. در این حالت در هنگام برقراری تماس از سوی هر یک از 3 سایت دیگر ، کاربر دستگاه HDX 7000 با سوالی مبنی بر قبول یا رد تماس دریافتی جدید مواجه گردیده مگر آن که در کانفیگ نرم افزاری دستگاه گزینه مربوط به Auto Answer در تماس های چند طرفه را فعال نماید.

دوربین ویدیو کنفرانس HDX 7000 با کمک پورت های VCR IN قادر به Present نمودن اصوات و تصاویر دستگاه های ویدئویی جانبی در طول جلسه بوده و همچنین با کمک پورت های VCR OUT قادر به ضبط نمودن محتوای جلسات بر روی دستگاه های ضبط کننده جانبی می باشد.

در سیستم ویدیو کنفرانس HDX 7000 دو خروجی تصویر ( کانکتور DVI ) جهت اتصال کدک به مانیتورهای اول و دوم در نظر گرفته شده است. مانیتور اول همان گونه که اشاره شد وظیفه نمایش تصویر حاضرین در سمت سایت مقابل را بر عهده داشته و مانیتور دوم جهت نمایش تصویر سایت خودی و یا Present سایت مقابل در صورت نیاز مورد استفاده قرار گرفته ، استفاده از آن الزامی نمی باشد. کابل ارتباطی سیستم که خروجی مانیتور اول را به نمایشگر اصلی متصل می نماید ، یک کابل DVI به کامپوننت بوده ، در سمت نمایشگر تبدیل به کابل های RGB کامپوننت می گردد . چنانچه قصد اتصال مانتیور دوم را نیز داشته باشیم می توانیم از کابل DVI به کامپوننت یا مبدل DVI به VGA بسته به نوع مانیتور استفاده نماییم. لازم به ذکر است که صدای مانیتور اول به کمک کابل های کامپوزیت به خارج انتقال داده شده ولی مانیتور دوم فاقد خروجی صدا می باشد. باید به خاطر داشت در صورت اتصال مانیتور دوم به کدک حتماً باید گزینه استفاده از مانیتور دوم را در بخش کانفیگ مانیتورها ، فعال نماییم.

دوربین ویدیو کنفرانس HDX 7000 دارای تنها یک خروجی میکروفن بوده ، در نهایت تا 3 میکروفن پلی کام را در جلسه فعال می نماید. همچنین این دستگاه دارای تنها یک ورودی HDCI برای اتصال به دوربین می باشد. به خاطر داشته باشید که کابل دوربین به صورت معکوس نیز قادر به اتصال به کدک می باشد و لذا باید از بروز چنین اشتباهی در هنگام نصب دستگاه پرهیز نمود.

دوربین ویدیو کنفرانس HDX 7000 با کمک کدک فشرده سازی تصویر H.264 High Profile قادرند با 512 kbps عرض باند ، کیفیت تصویر 720p ارائه نمایند . همچنین کیفیت تصاویر ویدئویی در این نوع کدک با افزایش عرض باند تا 1024 kbps افزایش یافته و در نهایت به سقف HD 1080i خواهد رسید. می توان به کمک خرید لایسنس نرم افزاری دیگری از شرکت پلی کام ، کیفیت تصاویر را به HD 1080p ارتقاء داد.

دوربین ویدیو کنفرانس Polycom HDX 8000 :

محصولات این سری از خانواده HDX نسبت به انواع قبلی دارای توانایی های بیشتری می باشند . نمایی از پنل پشت دستگاه HDX 8000 به همراه پورتهای آن را در شکل 4 ملاحظه می نمایید :

clip_image009

شکل 4

وظیفه تخصصی این پورت ها به ترتیب :

1 : ورودی دوربین اصلی ( دوربین ( EagleEye که توسط کابل HDCI به کدک متصل می گردد.

2 : ورودی های میکروفن کدک بوده ، صدای حاضرین در جلسه در سمت سایت نزدیک را به کدک منتقل می نمایند. با کمک هر پورت تا نهایتاً 3 میکروفن وارد جلسه شده و در نهایت 6 میکروفن از این طریق وارد جلسه خواهند شد.

3 : ورودی دوربین دوم ( دوربین ( EagleEyeکه توسط کابل HDCI به کدک متصل می گردد.

4 : ورودی پورت سریال RS-232 کدک بوده ، به کاربر اجازه می دهد با کمک API های موجود از طریق این درگاه سیستم را برنامه ریزی و هدایت نماید.

5 : ورودی تصویری DVI در هنگام Presentation با کمک کامپیوتر می باشد. ورودی این پورت از خروجی کارت گرافیکی PC یا لپ تاپ تامین می گردد. معمولاً به علت VGA بودن ماهیت خروجی تصویری کامپیوتر ، از مبدل VGA/DVI جهت اتصال این پورت به کدک استفاده می شود.

6 : ورودی صوتی در هنگام Presentation با کمک کامپیوتر می باشد. ورودی این پورت از خروجی کارت صدای PC یا لپ تاپ تامین می گردد.

7 : ورودی صوتی Auxiliary ( کمکی ) کدک بوده ، صدای سیستم های صوتی واقع در سایت نزدیک را به کدک منتقل نموده تا سیستم آن را برای سایت دور ارسال نماید.

8 : : پورت تصویری VCR IN بوده ، از طریق کانکتور S-Video ، تصاویر ویدئویی را جهت ارسال توسط سیستم ویدئو کنفرانس به کدک منتقل می نماید.

9 : پورت های صوتی VCR IN بوده ، از طریق کابلهای کامپوزیت صدای دستگاه های ویدئویی جانبی را جهت ارسال توسط سیستم ویدئو کنفرانس به کدک منتقل می نمایند.

10 : پورت های صوتی VCR OUT بوده ، از طریق کابل های کامپوزیت صدای کدک را جهت ضبط بر روی سیستم های Recorder به خارج منتقل می نماید.

11 : پورت تصویری VCR OUT بوده ، از طریق کانکتور S-Video تصاویر ویدئویی را جهت ضبط بر روی سیستم های Recorder به خارج منتقل می نماید.

12 : خروجی صوتی اصلی کدک بوده ، صدای سایت مقابل را بر روی کابلهای کامپوزیت به خارج منتقل می نماید.

13: خروجی تصویری اصلی کدک بوده ، تصاویر حاضرین در جلسه در سمت سایت مقابل را بر روی مانیتور اول منتقل می نماید.

14 : وروی USB کدک که جهت ارتقای نرم افزاری سخت افزار پلی کام مورد استفاده قرار می گیرد.

15 : ورودی کابل ISDN که در کشور ایران به علت فراگیر نبودن این نوع بستر شبکه به ندرت مورد استفاده قرار می گیرد.

16 : خروجی تصویری فرعی کدک بوده ، تصاویر سایت نزدیک و همچنین Presentation سایت مقابل را در صورت تنظیم ، بر روی مانیتور دوم منتقل می نماید.

17 : ورودی شبکه سیستم بوده ، به کانکتور RJ45 کابل اترنت متصل می گردد . همچنین سوکت بالایی آن به صورت یک سوییچ ساده برای کاربر در نظر گرفته شده تا بتواند PC یا هر دیوایس دیگری را به شبکه متصل نماید.

18 : کابل Power دستگاه بوده و به برق 220v/50Hz شبکه سراسری متصل می گردد .

توجه : کانکتور RJ11 پشت کدک اجازه می دهد که یک تماس گیرنده تلفنی به صورت مستقیم به کنفرانس وارد شود.

نکاتی در ارتباط با دوربین ویدیو کنفرانس HDX 8000 :

این دستگاه با کمک خریداری لایسنسی خاص از شرکت پلی کام ، دارای قابلیت برقراری ارتباط 4 طرفه گردیده ، به عنوان یک MCU ی نرم افزاری می تواند به صورت همزمان با 3 End Point عادی پلی کام ( مثلاً کدک HDX 6000 ) ارتباط بر قرار نموده و در نهایت یک جلسه 4 طرفه را ایجاد نماید. در این حالت یا دستگاه HDX 8000 می تواند سایر کدک ها را به ترتیب Call نماید و یا 3 کاربر دیگر می توانند با HDX 8000 تماس برقرار نمایند. در این حالت در هنگام برقراری تماس از سوی هر یک از 3 سایت دیگر ، کاربر دستگاه HDX 8000 با سوالی مبنی بر قبول یا رد تماس دریافتی جدید مواجه گردیده مگر آن که در کانفیگ نرم افزاری دستگاه گزینه مربوط به Auto Answer در تماس های چند طرفه را فعال نماید.

دستگاه HDX 8000 با کمک پورت های VCR IN قادر به Present نمودن اصوات و تصاویر دستگاه های ویدئویی جانبی در طول جلسه بوده و همچنین با کمک پورت های VCR OUT قادر به ضبط نمودن محتوای جلسات بر روی دستگاه های ضبط کننده جانبی می باشد.

در دوربین ویدیو کنفرانس HDX 8000 دو خروجی تصویری ( کانکتور DVI ) جهت اتصال کدک به مانیتورهای اول و دوم در نظر گرفته شده است. مانیتور اول همان گونه که اشاره شد وظیفه نمایش تصویر حاضرین در سمت سایت مقابل را بر عهده داشته و مانیتور دوم جهت نمایش تصویر سایت خودی و یا Present سایت مقابل در صورت نیاز مورد استفاده قرار گرفته ، استفاده از آن الزامی نمی باشد. کابل ارتباطی سیستم که خروجی مانیتور اول را به نمایشگر اصلی متصل می نماید ، یک کابل DVI به کامپوننت بوده ، در سمت نمایشگر تبدیل به کابل های RGB کامپوننت می گردد. چنانچه قصد اتصال مانتیور دوم را نیز داشته باشیم می توانیم از کابل DVI به کامپوننت یا مبدل DVI به VGA بسته به نوع مانیتور استفاده نماییم. لازم به ذکر است که صدای مانیتور اول به کمک کابل های کامپوزیت به خارج انتقال داده شده ولی مانیتور دوم فاقد خروجی صدا می باشد. باید به خاطر داشت در صورت اتصال مانیتور دوم به کدک حتماً باید گزینه استفاده از مانیتور دوم را در بخش کانفیگ مانیتورها ، فعال نماییم.

سیستم ویدیو کنفرانس HDX 8000 دارای دو خروجی میکروفن بوده ، در نهایت تا 6 میکروفن پلی کام را در جلسه فعال می نماید. هم چنین این دستگاه دارای دو ورودی HDCI برای اتصال به دوربین های اول و دوم می باشد. این قابلیت ها نشان می دهد که دستگاه HDX 8000 به منظور استفاده در سالن های کنفرانس بسیار بزرگ طراحی و ساخته شده است.

دوربین ویدیو کنفرانس HDX 8000 با کمک کدک فشرده سازی تصویر H.264 High Profile قادرند با 512 kbps عرض باند ، کیفیت تصویر 720p ارائه نمایند. همچنین کیفیت تصاویر ویدئویی در این نوع کدک با افزایش عرض باند تا 1024 kbps افزایش یافته و در نهایت به سقف HD 1080i خواهد رسید. می توان به کمک خرید لایسنس نرم افزاری دیگری از شرکت پلی کام ، کیفیت تصاویر را به HD 1080p ارتقاء داد.

رای شما با موفقیت ثبت شد.

ثبت رای شما با پیغام خطا همراه بود.

دیدگاه های این مطلب

  1. محمودی گفت:

    سلام
    با تشکر از زحمات شما.
    هزینه نصب یک سیستم ویدئو کنفرانس پلیکام چقدر است و آیا شما کسی را برای نصب این سیستم دارید؟

    منتظر پاسخ شما هستم

  2. کریمیان گفت:

    با سلام و وقت بخیر، در صورتی که رمز ادمین سیستم را فراموش کرده باشیم، جهت ورود به قسمت admin setting چگونه اقدام کنیم، ممنمون میشم راهنمایی بفرمایید.

    • رامین غضنفری گفت:

      سلام شما میتونید با سریال دستگاه رو ریست کنید و پسورد رو از اول ست کنید
      از خود سریال هم احتمالا بتونید برای ورود استفاده کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *