سیستم های تله پرزنس و ویدیوکنفرانس کلاسیک چه تفاوتی دارد؟

تله پرزنس نسل جدید سیستم های ویدئو کنفرانس است که دارای کدک های قدرتمندی است که از کیفیت HD پشتیبانی می کند.

وقتی می گوییم تله پرزنس، در واقع راجع به حضور از راه دور صبحت می کنیم.

تله پرزنس از دو واژه ی Tele که در اینجا به معنای از راه دور ، و Presence که به معنای حضور می باشد تشکیل شده است.

تله پرزنس به شما این احساس را می دهد که افراد در مکان شما حضور دارند گرچه آن ها از راه دور با شما در تماس هستند.

سیستم های ویدئو کنفرانس شامل کدک، دوربین، میکروفن، ریموت کنترل و کابل های لازم به طور جداگانه هستند اما در سیستم های تله پرزنس تمام این اجزا در یک سیستم ترکیب شده اند.

سیستم های ویدئو کنفرانس نیاز به تهیه پایه ای برای استقرار، و همچنین یک نمایشگر جهت نمایش تصویر دارند حال آن که در سیستم های تله پرزنس این تجهیزات به طور یک جا در کنار هم قرار دارند.

یکی از انواع سیستم های تله پرزنس می توان Cisco TelePresence 3000 را نام برد. این سیستم از سه نمایشگر پلاسمای 65 اینچ تشکیل شده است. دوربین های این سیستم با کیفیت HD و امکان زوم کردن قدرتمندی که دارند می توانند سالن های بزرگ ویدئو کنفرانس را پوشش دهند. به وسیله ی این سیستم می توان به راحتی فشردن یک دکمه در هر جلسه نقطه به نقطه و یا حتی جلسات 48 طرفه همزمان شرکت نمود. با امکان برقراری ارتباط رو در رو و فوق العاده ای که این دستگاه دارد نیازی به حضور یک نفر که جلسه ویدئو کنفرانس را مدیریت کند وجود ندارد. کیفیت صدای CD که این دستگاه دارد به شما این امکان را می دهد که تمام کلمات را به وضوح بشنوید.

از طریق این سیستم می توان با نرم افزار های ویدئو کنفرانس Cisco Webex و یا Cisco Digital Media تماس تصویری برقرار نمود.

سیستم های تله پرزنس سیسکو هم چنین می توانند با تمامی سیستم های ویدئو کنفرانسی که از استاندارد H.323 پشتیبانی می کنند، ارتباط برقرار نمایند.

به وسیله ی سیسکو سی تی اس 3000 می توان جلسات ویدئو کنفرانس را ضبط کرده و در نتیجه در زمان های دلخواه آن را مجددا پخش نمود. این سیستم تله پرزنس سیسکو دارای مکانیزم تنظیم روشنایی است که با از بین بردن سایه های صورت اشخاص و مدیریت میزان روشنایی ، تصویری طبیعی را به ارمغان می آورد. ظاهر بسیار زیبا و با عظمت این سیستم یکپارچه توجه همگان را به خود جلب می نماید.

شرکت کاوا ارتباطات هوشمند ارائه دهنده سیستم های تله پرزنس می باشد. شما می توانید برای اطلاعات بیشتر با شماره 41879102 تماس حاصل فرمایید.

نویسنده مطلب: مژگان نصیریان

رای شما با موفقیت ثبت شد.

ثبت رای شما با پیغام خطا همراه بود.

دیدگاه های این مطلب

هیچ نظری ارسال نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *