توضیح سوئیچ های ماژولار سری 4500 سیسکو

توضیح سوئیچ های ماژولار سری 4500 سیسکو

شرکت سیسکو برای پاسخ گویی به تمام نیاز های مشتریان ، سوئیچ هایی را به صورت ماژولار تهیه نموده است که  سوئیچ های 4500 نیز ،  یکی از  چندین مدل ، از  معروف ترین مدل های ماژولار این شرکت می باشد که بر اساس توانایی های که دارد می توان از آن در لایه های مختلف شبکه اعم از Access و یا حتی لایه Core  در شبکه های کوچک استفاده کرد . این خانواده ، توانایی استفاده از انواع line card ها، service module ها و supervisor  مختلفی را داشته که می توانند همه نیاز مندی های مدیران شبکه را مرتفع نماید  .

این سری از سوئیچ های سیسکو  به مانند سایر محصولات ممتاز شرکت با انعطاف پذیری بالایی که از خود بروز می دهند قادرند از کنار ، هر چالش به روز رسانی ، که در شبکه اتفاق افتد به نرمی گذر کنند. این تغیرات می توانند  افزایش و یا کاهش تعداد نودهای شبکه، افرایش سرعت ، امکان استفاده کردن از POE ، تغییرات در پاور دستگاه و… باشد که به تنهایی قادر است تمام نیازهای  مدیران شبکه را پوشش داده  و این امر بدون پایین آمدن کارآیی سوئیچ ها و کاملا نامحسوس و بدون  Down Time اتفاق می افتد .

این سری از سوئیچ های سیسکو،  در کنار انعطاف پذیری بالایی که دارند از نظر اقتصادی  نیز  بسیار مقرون به صرفه می باشند، چرا که می توان روی این نوع سوئیچ ها، به راحتی supervisor ها و  line card های متعددی را قرار داد و هر زمان نیاز بود، هریک از آن ها را به مدلی بالاتر ارتقاء داد، بدون آنکه احتیاج به تغییر سوئیچ و پرداخت هزینه های تعویض دستگاه  باشیم که در نهایت باعث کاهش هزینه های مالی و Down Time شبکه در هنگام بروز رسانی و توسعه شبکه موجود باشیم .

در کنار همه توانمندی های اصلی ، این خانواده به خوبی از عهده وظایفی از جمله پیاده سازی QOS در شبکه بر آمده امکان استفاده از این دستگاه برای تامین برق (POE Support )  تجهیزاتی  همانند: IP Phone ، IP Cam  Wireless radio  و … با استفاده از تکنولوژی POE  با استاندارد  802.3 af مهیا می باشد، که این موضوع با توجه به تراکم بالای پورت های این دستگاه، به عینه شاهد کاهش چشم گیر هزینه های یک سازمان در تهیه آداپتور های این تجهیزات ، مدیریت راحت تر توان مصرفی و کاهش هزینه های کابل کشی  و مصرف بهینه انرژی خواهیم بود  .

معرفی قطعات اصلی به صورت اجمالی :

برد مدیریتی SUP:  این سری از سوئیچ ها، توسط یک برد مدیریتی به نام supervisor Engine به صورت متمرکز مدیریت می شوند که باعث کاهش پیچیده گی های مدیریت شبکه در چنین ابعادی شوند .

برد های Line Card : امکان اضافه کردن هر نوع ماژول توسعه ای برای توسعه پورت های  Down Link , Uplink در اختیار کاربر می گذارد . این پورت ها می توانند به صورت اترنت  یا فایبر و در سرعت های مختلف 10/100/1000 و یا حتی 10G با قابلیت  POE مورد استفاده قرار گیرند.

این خانواده ، تا به امروز مدل های ذیل را به خود دیده است از قبیل :

4500 , 4500-E, 4500-X

شاسی های سیسکو 4500 ، بر اساس ابعاد شبکه هدف ، در 4 زیر مدل به شرح ذیل ، تولید شده اند:

Catalyst 4510: (10 slots)

Catalyst 4507: (7 slots)

Catalyst 4506: (6 slots)

Catalyst 4503: (3 slots)

معرفی بخش های یک نمونه از سوئیچ های فوق :

1 – ماژول پاور

2 – WS-X4248-RJ45V : این کارت  شامل 48 پورت شبکه  10/100 به صورت POE را در اختیار می گذارد .

3 – WS-X4013+  : یک برد مدیریتی نسخه 2 در اختیار می گذارد .

4 – شاسی خود دستگاه .

اطلاعات تمامی ماژول ها و پارت نامبر های این دستگاه را می توانید از مسیر زیردر سایت مرجع مطالعه نمائید :

 chassis    Supervisors

به طور کلی ، تداوم عملیاتی خیلی خوب ، قدرت دسترس پذیری بالا ، معماری ساده و متمرکز دستگاه ، انعطاف پذیری بالا در سری های Cisco 4500  ، موجب شده این مدل جزء موفق ترین مدل های ماژولار سیسکو شود .

شما می توانید این سری از سوئیچ ها را با کلیه Spare پارت های آن شامل انواع پاور ها ، لاین کارت ها و …  را  از شرکت کاوا ارتباطات هوشمند و از سایت فروشگاهی آدمین کالا  به صورت نو و یا دست دوم  با گارانتی یک ساله تعویض و به صورت تضمینی تهیه نمائید.

41879000 - 021

نویسنده مطلب : عباس کیانی

رای شما با موفقیت ثبت شد.

ثبت رای شما با پیغام خطا همراه بود.

دیدگاه های این مطلب

هیچ نظری ارسال نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *