قابلیت های کلی سوئیچ سیسکو WS-C3750

قابلیت های کلی سوئیچ سیسکو WS-C3750

شرکت سیسکو سوئیچ‌ های متنوعی را با توجه نیاز بازار در قالب مدل سلسله مراتبی  شبکه (Access, Distributed, Core) ، سایز شبکه  مورد نیاز ارائه کرده است که بر اساس ابعاد شبکه ، می‌توان از هر یک از این سوئیچ‌ های سیسکو بهره برد.

خانواده سوئیچ سیسکو 3750  یکی از قوی ترین و کارا ترین سری  از  سوئیچ های سیسکو در رده های میانی می باشد که با قابلیت کارکرد در لایه های 2 و 3 و با امکاناتی نظیر IP Routing کامل، پشتیبانی از پورت های GLC/SFP به منظور ارتباطات فیبر نوری ، قابلیت پشتیبانی از POE و هم چنین تنوع تعداد و نوع پورت ها یکی از کاراترین و در عین حال مقرون به صرفه ترین سوئیچ در بین سوئیچ های میان رده سیسکو می باشد .

این سوئیچ که مناسب برای استفاده در لایه های  Distribution و Core  شبکه بوده از کلیه ترافیک های شبکه شامل دیتا و …  حمایت می کند . این سوئیچ قدرتمند ،  امکان پشتیبانی از  روتینگ پروتکل OSPF  و نسخه 6 پروتکل آی پی را دارا بوده و  به دو صورت  Stackable و Standalone  امکان ایجاد شبکه ای به امنیت بالا و Convergence پایین را ممکن می سازد .

این خانواده ، تا به امروز مدل های مختلفی را به خود دیده است از قبیل :

3750 , 3750G, 3750x , 3750E, 3750 V2

سوئیچ های سیسکو 3750 بسته به خانواده تولید شده دارای قابلیت های کلی و عمومی ذیل می باشند :

  • مجهز به 8 ، 12 ، 16 ، 24 و 48 پورت شبکه که مدل های 12 ، 24 و 48 عمومی تر می باشند .
  • پورت های شبکه می توانند مجهز به  تکنولوژی POE /POE+   با استاندارد  3 af باشند که به همراه  قابلیت IEEE 802.3az می توانند انرژی را بر روی هر پورت ها به صورت جداگانه مدیریت نماید، که امکان روشن کردن دیوایس هایی که از poe پشتیبانی می کنند مثل IP Phone ، IP Cam  Wireless radio  و … را دارند .
  • مجهز به 2 یا 4 پورت آپ لینک با سرعت های  10/100/1000  و یا 10G  بوده که به صورت های SFP و یا SFP+   عرضه می شوند .
  • قابلیت Hibernate  کردن پورت هایی که از آن ها استفاده نمی شود در مدل های جدیدتر با استفاده از تکنولوژی Energy Wise که توانایی کاهش مصرف برق در ساعات غیر مصرف را تا 90 درصد دارا می باشد .
  • قابلیت استفاده از منبع تغذیهو فن افزوده در برخی از مدل های جدیدتر.
  • مجهز به پورت های مدیریتی از قبیل : پورت کنسول ، پورت شبکه ، پورت یو اس بی.
  • قابلیت کار با انواع نرم افزارهای مدیریت و کانفیگ و مانیتورینگ و نگهداری .
  • پشتیبانی از پورت های GLC و SFP برای ارتباطات فیبرنوری.
  • پشتیبانی وسیع از امکانات . IP Routing
  • تنوع مختلف در تعداد و انواع پورت ها .
  • قابلیت Stack Wise و Stack Wise Plus.
  • قابلیت ارائه سرویس های QOS به منظور کیفیت و گارانتی سرویس.

برخی از مدل های معروف در خانواده سوئیچ های 3750 :

, C3750G-24PS-S, C3750-24TS-S , C3750G-24TS-S, C3750-24PS-S  , C3750G-24PS-S , C3750G-48TS-S1U , C3750G-48PS-S

برای آشنایی با انواع مدل های سوئیچ های  cisco 3750 مقاله ” نحوه نام گذاری سوئیچ های سیسکو “  را از سایت ادمین کالا مطالعه فرمائید  .

به طور کلی ، قیمت معقول در کنار امکانات مدیریتی با تنوع بالا در انواع پورت ها ، قابلیت پردازشی بسیار مناسب در لایه کاری و کارکرد در شرایط سخت ، همه و همه دست به دست هم داده و باعث شده سری سوئیچ های 3750 جزء موفق ترین مدل های میان رده سیسکو شود . در انتها باید گفت که سیسکو سری ۳۷۵۰ تحولی بنیادی در رده میانی های سوئیچ های سیسکو ایجاد کرده است.

شرکت کاوا ارتباطات هوشمند عرضه کننده محصولات اورجینال سیسکو و کلیه تجهیزات ویپ و راه کار های وابسته به آن در ایران می باشد و شما می توانید کلیه محصولات مرتبط به تجهیزات شبکه را از سایت ادمین کالا به راحتی با امکان مقایسه اطلاعات و پشتیبانی عالی تهیه نمایئد .

فروشگاه آنلاین ادمین کالا (www.AdminKala.com) در سال 1393 فعالیت خود را با پشتیبانی شرکت کاوا ارتباطات هوشمند شروع کرده است. شرکت کاوا ارتباطات هوشمند یکی از بزرگ ترین توزیع کننده گان تجهیزات تلفنی، ویدئو کنفرانس، و شبکه در ایران بوده  و سابقه درخشان 10 ساله ای در این زمینه دارد. برای اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل نمایید.

41879000 - 021

 نویسنده مطلب : عباس کیانی

رای شما با موفقیت ثبت شد.

ثبت رای شما با پیغام خطا همراه بود.

دیدگاه های این مطلب

هیچ نظری ارسال نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *