علت محبوبیت Skype for business چیست؟

علت محبوبیت Skype for business چیست؟

نرم افزاری کارآمد و مفید در جهت ارتباط بین کاربران درون سازمانی و برون سازمانی می باشد که توسط شرکت مایکروسافت ارائه شده است این سرور به نام Lync server 2013 نام گزاری شده بود که درنوامبر 2014 با نام تجاری جدید skype for business 2015 به بازار عرضه گردید.

 دلایل محبوبیت skype for business :

یکی ازمهم ترین دلایل  محبوبیت و ارزش تجاری داشتن اسکایپ فور بیزینس قابلیت ارائه آن بر روی کلیه دیوایس ها اعم از کامپیوتر ، لپ تاب و گوشیهای موبایل با هر سیستم عاملی  android  و iOS  و windows phone  می باشد که این امر باعث شده که شما همیشه و در هر شرایطی قابل دسترس باشید و بتوانید از امکانات آن بهره مند شوید هم چنین از لحاظ اقتصادی تنها با راه اندازی skype for business از مزایای صوت و تصویر ،text  و تماس تلفنی در یک پکیج برخوردار خواهید شد که  این امر نشان از unified communication  بودن نرم افزار اسکایپ فور بیزینس می دهد که حالتی یکپارچه و بدون پراکندگی دراختیار کاربران خود قرار می دهد همه موارد فوق از جمله سودمندی های skype for business می باشد.

خدمات اسکایپ فور بیزینس شامل موارد زیر می شود :

  • پیام فوری —- instant message
  • ارتباط از طریق صوت و تصویر —- Audio & Video communication
  • به اشتراک گزاری برنامه و تخته سفید –—Application sharing & white board
  • انتقال فایل —- File transfer
  • اشتراک گزاری صفحه نمایش —- desktop sharing 
  • قابلیت رای گیری —- poling
  • قابلیت ارتباط تنها از طریق وب —- Web base client 
  • ضبط جلسات —- recording
  • مانیتورینگ —- monitoring
  • آرشیو کردن —- archiving
  • ارتباط از طریق تلفن همراه —- mobility
  • قابلیت lync.voip

پیام فوری : instant message

با به کارگیری از این قابلیت کاربران می توانند به صورت آنلاین با یک دیگر به صورت نفر به نفر یا به صورت چند نفره به گفتگوی نوشتاری پرداخته و همچنین با توجه به قابلیت Presence از وضعیت افراد مطلع شوند هم چنین در رابطه با ارتباط های بین سازمانی می توان از ویژگی federation  استفاده کرد که این امکان قابلیت ارتباط با سرویس های دیگرمانند google talk ، skype ، windows live ، yahoo messenger و . . . را فراهم می کند .

ارتباط از طریق صوت و تصویر: Audio & Video communication

یکی از امکانات ارتباطی در skype for business  امکان تماس به صورت داخلی به داخلی و هم چنین داخلی به خارج از مجموعه می باشد که خود باعث می شود شما نیاز به یک دیوایس سخت افزاری مجزا کنار سیستم خود نباشید هم چنین از طریق یک  webcam ساده که بر روی سیستم خود دارید به راحتی می توانید از یه تماس تصویری لذت ببرید .

 

به اشتراک گزاری برنامه و تخته سفید : Application sharing & white board

از این قابلیت می توان به عنوان یک شبیه ساز کلاس استفاده کرد و بر روی آن نظرات خود را بنویسید و هم چنین اشکال مورد نیاز را ترسیم کنید که خود باعث جذابیت بیشتر می شود .

 

انتقال فایل : File transfer

امکان تبادل فایل های دلخواه خود با دیگران را فراهم می کند . در نظر بگیرید هنگام تماس با یکی از همکاران خود بدون اینکه بخواهید از flash  استفاده کنید و فرایند کپی کردن را داشته باشید از طریق skype for business به راحتی این انتقال صورت می گیرد .

 

اشتراک گزاری صفحه نمایش : desktop sharing

همان طور که از اسم آن مشخص است اشتراک گزاری صفحه نمایش یکی دیگر از آپشن های نرم افزار اسکایپ فور بیزینس می باشد که خود به بی نیاز بودن نسبت به نرم افزارهای دیگر اشاره دارد .

 

قابلیت رای گیری : polling

قابلیت رای گیری می تواند کارایی بسیار زیادی در پایان جلسه شما و در نتیجه گیری آن داشته باشد کاربر را قادر می سازدکه یک رای گیری را شروع و افراد حاضر در کنفرانس در این رای گیری شرکت کنند و نتایج را مشاهده نمایند. این قابلیت یک رای گیری آنلاین را شبیه سازی می کند.

 

قابلیت ارتباط تنها از طریق وب : Web base client

تنها از طریق web و بدون نیاز به راه اندازی نرم افزار شما می توانید ازکلیه امکانات Skype for business

استفاده نمایید . تنها کافیست با دریافت لینک ارتباطی از میزبان ارتباطی دلچسب با همکاران خود بر قرار کنید .

 

ضبط جلسات : recording

شما عزیزان می توانید پس از برگزاری جلسات و یا کنفرانس های خود آن را رکورد کرده و د راختیار دیگران قرار دهید زیرا یکی از نیازها  پس از برگزاری جلسات  ، بهره گیری از صحبت هایی می باشد که در آن جلسه صورت گرفته است .

 

مانیتورینگ : monitoring

در سامانه skype for business  این قابلیت وجود دارد که مدیر شبکه امکان مانیتور کردن تماس های صورت گرفته توسط کلاینت ها را داشته باشد که در تصویر زیر جزییات ریپورت مشخص می باشد .

 

آرشیو کردن :archiving

یکی از نیاز های مرسوم در شرکت ها بحث ذخیره سازی اطلاعات و آرشیو آن ها می باشد که مایکروسافت Lync این قابلیت را نیز درون خود مانند سرویس مانیتورینگ گنجانده و نیازی به سرور مجزا برای آن نیست.
– محل ذخیره سازی اطلاعات مانیتور شده بهتر است برروی سرور sql قرار گیرد.
–  از یک سرور برای ذخیره سازی هر دو بحث مانیتورینگ و آرشیو میتوان استفاده نمود.

 

ارتباط از طریق تلفن همراه :mobility

امروزه اکثریت افراد دارای گوشی های همراه هوشمند چه از نوع iOS  و چه از نوع android  می باشند به همین دلیل شرکت مایکروسافت نیز در برنامه skype for business  خود این فرایند را قرار داده و کاربران می توانند به راحتی بر روی تلفن همراه خود از این فرایند بهره مند شوند .

Lync.VoIP

یکی از جالب ترین و شاید موثرترین مزایای skype for business  ارتباط و برقراری تماس بر روی تلفن های ثابت و همراه از طریق قابلیت Enterprise Voice  می باشد و این امر از طریق اکثریت  سیستم های تلفنی اعم از Elastix ، Cisco ، Mitel  ، . . . میسر می گردد .

 

سرویس های قابل ارائه در مورد Enterprise Voice  :

  • تماس با داخلی های سیستم تلفنی (PBX) و هم چنین تماس با کلیه شماره های مخابراتی
  • امکان voice mail : با یکپارچه سازی میان exchange و skype for business  یا lync  می توان به این مهم دسترسی پیدا کرد یعنی زمانی که شما در حال چک کردن ایمیل های خود هستید به راحتی می توانید از وضعیت افراد و هم چنین از voice mail  و حتی دریافت IM  بدون نیاز به نسخه کلاینت بهره مند شوید .
  • IVR یا منشی تلفنی هوشمند از دیگر قابلیت ها می باشد به نحوی که می توانیم با راه اندازی این بخش تلفن های ورودی شرکت را به این بخش هدایت کنیم .
  • امکان انتقال ، hold  کردن تماس  و حتی پارک تماس که این فرایند دقیقا همانند انتقال تماس می باشد با این تفاوت که با کد خاصی تماس قابل دسترسی می باشد .
  • برقراری تماس با Mailbox  و چک کردن Voice mail  هنگامی که شما عدد 1 را روی صفحه کلید نگه دارید امکان چک کردن voice mail  ها میسر می گردد .

شرکت کاوا ارتباطات هوشمند ارائه دهنده خدمات skype for business می باشد که از جمله این خدمات :

  • نصب و راه اندازی اسکایپ فور بیزینس
  • آموزش نصب و راه اندازی skype for business

برای اطلاعات بیشتر میتوانید با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید و یا برای آموزش تصویری نصب و راه اندازی skype for business از سایت ویپ شاپ دیدن فرمایید.

آموزش ویپ، کتاب های فنی و تعلیمی را در ویپ شاپ مشاهده کنید.

رای شما با موفقیت ثبت شد.

ثبت رای شما با پیغام خطا همراه بود.

دیدگاه های این مطلب

  1. عرشیا گفت:

    بسیار مفید و عالی
    فقط خواستم بدونم کلاس آموزشی هم دارید و زمانش کی هستش .

  2. رامین غضنفری گفت:

    سلام میتوند تماس بگیریم ثبت نام کنید در صورت تشکیل اعلام میشه خدمتتون
    یا میتونید cd های اموزشی تهیه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *