نحوه پیکربندی گیتوی FXO سانوی با الستیکس چگونه است؟

گیتوی های سانوی محصول کشور چین هستند. محیط وب بسیار ساده و کاربرپسندی دارند و بر خلاف تعدادی از برند های بازار روش پیکربندی آن ها بسیار ساده است.این گیتوی از لحاظ قیمت و کیفیت در رده برند نیوراک است و یک انتخاب مناسب و بی دردسر برای پروژه های کوچک یا بزرگ خواهد بود. در این مطلب قصد داریم روش پیکربندی اولیه این گیتوی را آموزش دهیم.

جهت پیکربندی گیتوی های سانوی ابتدا وارد محیط وب آن می شویم. به صورت پیش فرض آی پی گیتوی 192.168.1.101 است. پیشنهاد می شود در ابتدا گیتوی را مستقیما به کامپیوتر خود وصل کنید. ممکن است از DHCP آی پی بگیرد و شما را سردرگم کند.

بعد از ارتباط با گیتوی می توانید از مسیر System Tools=>Network تنظمیات شبکه را انجام دهید.

بعد از اتصال خطوط به گیتوی می توانید از مسیر Operation Info=>Channel State وضعیت خطوط را مشاهده کنید.

1)جهت ترانک با سرور الستیکس می بایست از طریق مسیر VoIP=>SIP آدرس سرور الستیکس را در فیلد های مشخص شده وارد کنید. در اینجا آی پی سرور الستیکس 192.168.16.93 است.

2)جهت تنظیم مسیر تماس های ورودی،اکو کنسلر،کالر آی دی و هم چنین رجیستر کردن هر پورت باید در مسیر Port=>FXO روی گزینه Modify کلیک کنید تا به صفحه تنظیمات پورت مورد نظر بروید.

همان طور که در تصویر زیر مشاهده می کنید عدد DID در اینجا 3836 است بنابراین می بایست در سرور الستیکس نیز در Inbound Route همین عدد را در فیلد DID وارد کنید.

3)از طریق مسیر Route=>IP>Tel می توانید روت مسیر خروجی را پیکربندی کنید.بعد از کلیک بر روی Add New روت جدید را با تنظیمات پیش فرض و بدون تغییر Save کنید.

4)از طریق مسیر Route=>Tel>IP می توانید روت مسیر ورودی را پیکربندی کنید.بعد از کلیلک بر روی Add New روت جدید را مطابق تصویر زیر آی پی سرور PBX را وارد و Save نمایید.

اگر با تنظیمات سرور الستیکس آشنایی ندارید این بخش را نیز مطالعه کنید،در غیر این صورت گیتوی شما آماده به کار است!

1)ابتدا یک ترانک SIP مشابه زیر بسازید.در فیلد PEER Detail آی پی گیتوی خود را وارد کنید.

برای مشاهده صحت برقراری ترانک خود به مسیر PBX=>Tools=>Asterisk-Cli بروید و کامند sip show peers را وارد کنید.خروجی کامند باید مشابه تصویر زیر باشد.

2)جهت ایجاد روت خروجی برای تماس های خود به تب Outbound Route رفته و مطابق با تصویر زیر یک روت بسازید.به فیلد های قرمز توجه کنید.

3)جهت ایجاد روت ورودی برای تماس های خود به تب Inbound Route رفته و مطابق با تصویر زیر یک روت جدید بسازید.در فیلد DID Number  عدد 3836 که در DID گیتوی زدیم را وارد کنید.با این کار هنگام تماس ورودی مسیر تماس به سمت ورودی سرور الستیکس شما روت می شود و با Destination مورد نظر شما تماس برقرار می شود. ما در این جا داخلی 900 را قرار داده ایم. بنابراین تمام تماس های ورودی به داخلی 900 می آید.

امیدواریم این آموزش مورد توجه شما قرار گرفته باشد و از کار با گیتوی های سانوی لذت ببرید!

جهت مشاهده آنلاین منوی گیتوی سانوی روی تصویر زیر کلیک کنید.

رای شما با موفقیت ثبت شد.

ثبت رای شما با پیغام خطا همراه بود.

دیدگاه های این مطلب

  1. علی گفت:

    با سلام
    من این گیتوی رو طبق همین تنظیمات کانفیگ کردم و ارتباط با سرور برقرار شده و در این خصوص مشکلی نیست
    مشکل من اینجاست که وقتی تماس ورودی به داخلی منتقل میشه و پاسخ داده نشه پس از قطع شدن تماس داخلی همچنان زنگ میخورد
    داخل کنسول گیتوی تنظبماتی مربوط به buys detection پیدا نکردم همچنین گین صدا، چون گین صدای ورودی هم خیلی کم است و صدای خط ضعیف است
    لطفا راهنمایی کنید چیکار کنم
    مرسی

    • رامین غضنفری گفت:

      سلام
      تنظیمات busy رو میتونید در قسمت Advanced و قسمت Tone detector و Tone Generator تغییر دهید.
      همچنین مقدار گین صدا هم در قسمت port قسمت fxo سپس پورت مورد نظر در دسترس میباشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *