عمر مفید تجهیزات ویدئو کنفرانس چه قدر می باشد؟

عمر مفید تجهیزات ویدئو کنفرانس چه قدر می باشد؟

آن چنان که در مقاله ” همه چیز درباره ویدئوکنفرانس “تحلیل مالی استفاده از تجهیزات ویدئوکنفرانس بیان شده است ، تجهیزات ویدئوکنفرانس معمولاً در بازه زمانی کمتر از یک سال هزینه های راه اندازی خود را پوشش می دهند، برای مثال اگر قبل از تهیه تجهیزات ویدئوکنفرانس هزینه های برگزاری جلسات بین دو دفتر کار بصورت ماهیانه 5میلیون تومان می بود هزینه ها در یک سال حدود 60میلیون تومان می شد. با خرید تجهیزات ویدئوکنفرانس به قیمت تقریبی 25میلیون تومان برای هر نقطه یا 50میلیون تومان برای دو نقطه ،انگار هزینه های 10ماه رفت و آمد و هزینه های جانبی برگزاری صرف خرید تجهیزات ویدئوکنفرانس شده است و حدود 10میلیون تومان هم هزینه های پهنای باند پرداخت شده است. پس با این تقریب به اصطلاح ویدئوکنفرانس طی مدت یک سال هزینه خود را در آورده است و از سال دوم به بعد هر ساله 50 میلیون تومان صرفه جویی اقتصادی در برخواهد داشت. گاهاً ملاحظه شده که بسته به کیفیت تجهیزات ویدئوکنفرانس برندهای معتبر بین 5 تا 15 سال عمر می کنند.در نتیجه سرمایه گذاری تهیه سیستم های ویدئوکنفرانس با تهیه برندهای معتبر بین 400 %تا 1400% سود رسانی داشته است.

در مقایسه با سرمایه گذاری در بانک که حدود 20% درصد در سال می باشد سرمایه گذاری روی ویدئوکنفرانس به مراتب سودآورتر می باشد و می توان در بدترین حالت که پس از 5 سال دیگر نتوان از این تجهیزات استفاده نمود ،400%سود حاصل شده است و می توان با کنار گذاشتن تجهیزات قدیمی تجهیزات جدیدی خرید و یک سود 400%دیگر در 5 سال آینده را انتظار داشت .البته در فرهنگ ما این چنین جا افتاده که تا زمانی که می شود از دستگاه ها استفاده کرد، استفاده کنیم و در صورت خراب شدن تجهیزات تعمیر شود که خوشبختانه شرکت کاوا ارتباطات هوشمند توانسته است تا کنون تجهیزات بسیاری از جمله دوربین های ویدئوکنفرانس کدک ها و حتی MCUهای ویدئوکنفرانس از برندهای پلی کام (Polycom) تندبرگ(Tandberg ) لایف سایز(Lifesize)را تعمیر کند .هم چنین تجهیزات جانبی مثل کابل های ویدئوکنفرانس میکروفون ها و ریموت های دستگاه های مختلف برای مشتریان جایگزین شده است.

با این وجود باید توجه کرد که زمانی که بین 4 برابر تا 14 برابر سرمایه گذاری اولیه به سود تبدیل شده است نباید نگران ارتقاء دستگاه های مستعمل با تجهیزات جدید بود و در صورتی که سیستم ویدئوکنفرانس پیشین قابل تعمیر نبود با فراغ بال باید پذیرای تهیه سیستم های جدید بود.

در صورت هرگونه نیاز به پشتیبانی یا تعمیر تجهیزات ویدئوکنفرانس خود می توانید از طریق لینک زیر درخواست تعمیر خود را برای شرکت کاوا ارسال نمایید.

ثبت درخواست تعمیرات

برخی از تجهیزاتی که تا کنون به مرکز تعمیرات شرکت کاوا ارسال شده است به همراه برخی از مشکلات متداول به شرح زیر می باشد:

نوع دستگاه شرح مشکل
دوربین Polycom HDX روشن نشدن-کار نکردن ریموت-عدم چرخش-تصویر ندادن
دوربین Lifesize camera تصویر ندادن-(این مشکل به کرات مشاهده شده است)
کدک Polycom HDX 7000 مشکل پورت شبکه-تصویر ندادن- روشن نشدن
کدک Polycom HDX6000 تصویر ندادن پورت HDMI
دستگاه Lifesize ALL in one تصویرندادن دوربین روی نمایشگر
کدک Lifesize ROOM هنگ کردن
کدک Polycom QDX6000 ارتقاء به ورژن  4.1برای بر طرف شدن مشکل reset factory
دوربین Tandberg عدم چرخش- تصویر ندادن
Polycom RMX1000 MCU هنگ کردن و ریست شدن
ثبت درخواست تعمیرات

رای شما با موفقیت ثبت شد.

ثبت رای شما با پیغام خطا همراه بود.

دیدگاه های این مطلب

  1. مهرداد ابوعلی گفت:

    البته آدم دلش نمیاد دستگاهی که خریده و داره کار میکنه رو بندازه دور! همین که تعمیر میشه خوبه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *