ویدئو کنفرانس چیست و چه کاربردهایی دارد؟ انواع ویدئو کنفرانس ها

ویدئوکنفرانس یک فناوری جدید و منحصر به فرد است که برای برقراری ارتباط صوتی و تصویری (به صورت زنده و کاملا طبیعی) می تواند ارتباط افراد را در مکان های مختلف با فواصل مختلف امکان‌پذیر سازد

کمپانی لایف سایز امریکا ، یکی از بزرگترین و برترین تولید کنندگان تجهیزات ویدئو کنفرانس در جهان است که افتخار عرضه اولین تجهیزات ویدئو کنفرانس مبتنی برای کیفیت HD را برای خود به ارمغان آورده است که در سال ۲۰۰۳ این کمپانی تاسیس شد.

ویدئو کنفرانس چیست و چه کاربردهایی دارد؟ انواع ویدئو کنفرانس ها


انواع ویدئو کنفرانس :
ویدئوکنفرانس به طور کلی به دونوع سخت افزاری و نرم افزاری تقسیم می شود
سخت افزار ویدئو کنفرانس از سه جز ، دوربین ، میکروفن و یه سیستم کد کننده (کدک) تشکیل شده است

یکی دیگر از اجزای ویدئوکنفرانس MCU هست. MCU یا واحد کنفرانس چند نقطه ای جزئی از شبکه ویدئو کنفرانس می باشدکه امکان برقراری ارتباط همزمان بین بیش از دو پایانه را فراهم می آورد. MCU شامل دو بخش (MC(Multipoint Contollerو(MP (Multipoint Processor است. MC وظیفه کنترل و مدیریت کنفرانس و MP وظیفه ادغام و سوییچ کردن جریان های ویدئویی و صوتی رسیده از پایانه ها را بر عهده دارد.MCU به طور منطقی جزئی جدا در شبکه ویدئو کنفرانس به شمار می رود، ولی ممکن است از نظر فیزیکی ، ادغام شده در یک ترمینال باشد. این گونه MCU ها توانایی برقراری ارتباط بین 3 تا 7 پایانه را دارا هستند و به طور معمول پاسخگوی نیاز اکثر کاربران می باشند. در صورت وجود نیاز به ظرفیت بیشتر از روش Cascade کردن MCU ها و یا از MCU  های خارجی استفاده می شود.
نرم افزار ویدئو کنفرانس پیشرفته ترین نرم افزار موجود برای ارتباطات با کیفیت بالای ویدئویی در جهان می باشد.. نرم افزار ویدئو کنفرانس لایفسایز ارتباطات HD را به طور کامل پوشش می دهد.

ویژگی ها و کاربرد های ویدئو کنفرانس :
در نگاه اول یکی از مهم ترین کاربرد های ویدئوکنفرانس صرفه جویی در زمان و کاهش هزینه ها می باشد.
با استفاده از این سیستم ها و به وجود آوردن امکان برقراری جلسات ویدیویی به صورت زنده، صرفه جوئی قابل توجهی در وقت صورت خواهد گرفت، بطوریکه زمان صرف شده برای انجام کار همان زمان اختصاص داده شده به کنفرانس ویدیویی است و زمانهای تلف شده برای اخذ بلیط ، ویزا، سفر ، اقامت و رفع خستگیهای ناشی از سفر حذف خواهد گردید.

با استفاده از ویدئو کنفرانس و امکان برقراری جلسات بدون نیاز به جابجائی فیزیکی افراد، صرفه جوئی فوق العاده ای در هزینه ها صورت خواهدگرفت .در واقع هزینه هایی همچون رفت و آمد ، تهیه سالن ، هتل ، پذیرایی و …. را می توان حذف کرد
با استفاده از ویدئو کنفرانس می توانیم ریسک های احتمالی را کاهش دهیم.
تهدیدات زیادی برای شرکت کنندگان و برنامه های هماهنگ شده یک جلسه حضوری وجود دارد مثل حوادث تاخیر یا خرابی وسایل نقلیه یا نرسیدن سخنران اصلی به جلسه که با استفاده از فناوری ویدیوکنفرانس کلیه این تهدیدات به حداقل می رسد.

اما مزایا و ویژگی های فراوان دیگری در استفاده از ویدئو کنفرانس نظیر افزایش بهره وری، آموزش از راه دور، مدیریت و استفاده ی بهینه از منابع انسانی و …… را میتوان نام برد .
طبق آمار بیش از 80 درصد از مشتریان بزرگ سیستم های ویدئو کنفرانس در سطح دنیا اظهار داشتند که طی کمتر از 6 ماه پس از خرید تجهیزات ویدئو کنفرانس ، هزینه های سرمایه گذاری روی این تجهیزات را جبران نموده اند.

همه چیز درباره ویدئو کنفرانس

رای شما با موفقیت ثبت شد.

ثبت رای شما با پیغام خطا همراه بود.

دیدگاه های این مطلب

  1. حسین شریفی گفت:

    سلام وقت بخیر ، امکان دارد برای شرایطی که توضیح می دهم راهنمایی بفرمایید
    قرار است از طریق اتاق جلسه های درایران تعداد 10 نفر با اساتیدی از خارج کشور تبادل نظر شود چه پیشنهادی می دهید ممنون از سرکار

    • رامین غضنفری گفت:

      با سلام
      برای این کار شما میتونید از دستگاه های سخت افزاری یا نرم افزاری استفاده کنید
      جهت کسب اطلاعات بیشتر میتونید با مشاوران ما در ارتباط باشید
      021-41879000

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *