سیستم ارتباطات یکپارچه چیست؟ اشاره به ویژگی های سیستم ارتباطات یکپارچه

سیستم ارتباطات یکپارچه چیست؟ اشاره به ویژگی های سیستم ارتباطات یکپارچه

سیستم ارتباطات یکپارچه سامانه  واحدی است که حضور، پیام رسانی، چت گروهی، سیستم تلفنی، کنفرانس صوتی، تصویری و تحت وب و سازگاری با نرم افزارها را در بر گرفته و تمامی روش های ارتباطی را در اختیار کاربر قرار می دهد . استفاده از یک رابط کاربری واحد سبب سهولت در گسترش نرم افزار، پشتیبانی و نگهداری آسان تر و افزایش توانائی کاربر می شود. ویژگی های عمده این سیستم عبارتند از :

•    قابلیت گسترش سرویس ها به خارج از محدوده سازمانی (اینترنت) بدون نیاز به VPN، همپنین به دلیل ساختار مناسب و انعطاف پذیر مسائل و مشکلات NAT و Route روی آن تاثیر نمی گذارد.
•    پایگاه داده واحد احراز هویت کاربران برای استفاده از کامپیوتر و راهکار ارتباط یکپارچه در Active Directory
•    سامانه مدیریت پکپارچه تمام قابلیت ها از طریق خط فرمان جهت انجام امور مدیریتی و برنامه نویسی های خاص
•    توانائی مدیریت تاثیرات شبکه IP بر روی ترافیک ارتباطی صوتی و تصویری
•    پایگاه داده واحد برای جمع آوری اطلاعات کلیه ارتباطات متنی، صوتی، تصویری و حتی کنفرانس. این پایگاه داده حاوی اطلاعات کاربری و کیفیت دریافت می باشد.
•    توانائی نظارت بر میزان استفاده و ثبات بستر ارتباط یکپارچه
•    ضبط و نگه داری مرکزی پیام ها و محتویات کنفرانس
•    افزایش ضریب اطمینان (High Availability). این قابلیت برای تمامی روش های ارتباطی نه فقط ارتباطات صوتی قابل اجرا است.
•    سسیتم نظارت و هشدار گسترده، شامل ابزار های تشخیص صحت عملکرد در اجزا، مجموعه های سرویس دهنده و حتی در سطح سرویس. همچنین دارای امکان تجمیع با سیستم های مدیریت و نظارت سازمانی
image

مایکروسافت Lync

Microsoft Lync هسته ی مرکزی راهکار ارتباطات یکپارچه Microsoft Lync می باشد. Microsoft Lync کاربران را به روشی جدید و در بستری یکپارچه به یکدیگر متصل می کند به صورتی که توانائی استفاده از راهکارهای ارتباطی متنی، صوتی و تصویری یک یا چند طرفه برای تمامی کاربران یک سازمان مهیا می شود.

    Enterprise IM & Presence

توسط این راهکار، کاربران می توانند از وضعیت حضور یکدیگر مطلع شده و در لحظه انتخاب نوع تماس، عملکرد بهتری داشته باشند. هم چنین قابلیت ارتباط متنی باعث ایجاد روش ارتباطی ساده، کم هزینه و قابل پیگیری می شود. دفترچه تلفن، مدیریت مخاطبین و تاریخچه فعالیت از دیگر امکانات این سرویس می باشد.

    Enterprise Conferencing

توسط این سرویس یکپارچه کاربران، مدیران و مشتریان یک سازمان می توانند از امکانات کنفرانس متنی، صوتی و تصویری بهره بگیرند. در کنار اینکه می توانند صفحه نمایش، اطلاعات و یا یک وایت بورد را به اشتراک بگذارند قابلیت هائی مانند ثبت جلسات، امکان ارتباط از اینترنت بدون نیاز به VPN، تعیین دبیر جلسه و مدیریت تمامی شرکت کنندگان از دیگر امکانات این سرویس می باشد.

Enterprise Voice

سیستم صدای پیشرفته. توسط این سرویس که شبیه به تکنولوژی VOIP می باشد، کاربران می توانند از قابلیت های تلفنی پیشرفته بهره بگیرند. قابلیت هایی هم چون مدیریت تماس های ورودی، مرکز تماس، سیستم پاسخگوی اتوماتیک، انتقال تماس، تعریف منشی و گروه تماس برخی از امکانات این سیستم پیشرفته می باشد. همچنین در صورت نیاز کاربران می توانند با یک هدست از کامپیوتر خود امکان تماس صوتی داشته باشند.

Exchange Unified Messaging

راهکار Microsoft Lync بوسیله همکاری با Microsoft Exchange سیستم صندوق صوتی کاربران، دفترچه تلفن یکپارچه، مدیریت وظائف، تقویم کاری و ارسال و دریافت ایمیل را ارائه می کند. هم چنین با بهره گیری از امکانات  Exchange 2010  می توان سرویس فکس سازمانی داشته و به کاربران امکان ارسال و دریافت فکس از طریق ایمیل را فراهم کرد.

image

رای شما با موفقیت ثبت شد.

ثبت رای شما با پیغام خطا همراه بود.

دیدگاه های این مطلب

هیچ نظری ارسال نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *