اشتباهات متداول در نصب سیستمهای ویدیوکنفرانس POLYCOM HDX

اشتباهات متداول در نصب سیستمهای ویدیوکنفرانس POLYCOM HDX

نصب سیستمهای POLYCOM HDX بسیار ساده است ولی گاها اشتباهات کوچک کار را کمی مشکل می کند.

کلیه اتصالات را در حالتی که کدک  HDX خاموش بوده و کابل برق آن را جدا کرده اید جابجا کنید. این احتیاط به ویژه در زمانی که کابل های میکروفون یا دوربین را جدا یا وصل می کنید ، ضروری است. این کابل ها برق را نیز انتقال می دهند و قطع و وصل در حالت برق دار می تواند نوسان ولتاژ بالا ایجاد کرده باعث خرابی گردد.

کابل دوربین و میکروفون سری HDX دارای سری های تقریبا متقارن هستند. تشخیص جهت اتصال ایندو کابل کمی دقت نیاز دارد و در صورت بی توجهی در جهت عکس نیز قابل اتصال است که نتیجه آن عدم ارسال صدا یا تصویر می باشد. در هنگام اتصال به حالت ذوزنقه ای سری این کابل ها توجه فرمایید.

کدک دارای درگاه های ورودی و خروجی است که نزدیک به هم هستند. این درگاه ها با علامت فلش رو به بیرون از یک دایره یا مربع یا پرانتزهای تو در تو برای نمایش خروجی و فلش رو به د اخل برای نمایش ورودی های سیستم مشخص شده اند. اشتباه در تشخیص ورودی و خروجی شایع ترین نوع اشتباهات در نصب ویدیوکنفرانس است.

خروجی صوتی اصلی که معمولا در کنار خروجی تصویر مانیتور 1 قرار دارد تنها صدای سایت مقابل را ارائه می کند ولی خروجی صوتی VCR صدای هر دو طرف را ارائه می کند. اگر در هنگام نصب خروجی صوتی VCR را به سیستم صوتی سالن یا ورودی نمایشگر وصل کرده باشید، صدا اکو خواهد شد. اگر خروجی صدای اصلی را برای ضبط جلسات به ورودی ویدیوی ضبط کننده داده باشید ، تنها صدای طرف مقابل ضبط خواهد شد.

اتصال اشتباه کابل ها به نمایشگر هم گاها باعث سردرگمی کاربر می شود. توجه داشته باشید که کابل های خروجی از کدک را به چه ورودیی از نمایشگر متصل می کنید.  (نام ورودی های نمایشگر حتما در کنار آن نوشته شده است ) Source نمایشگر را روی همان ورودیی تنظیم کنید که کابل های خروجی ویدیوکنفرانس را به آن وصل کرده اید. توجه داشته باشید که کابل های صدا به همان گروه ورودی صدا که تصویر را از آن به نمایشگر داده اید وصل شود وگرنه صدا را در یک Source نمایشگر و تصویر را در یک Source دیگر خواهید داشت.

اولین بار که سیستم روشن می شود ویزاردی جهت دریافت تنظیمات اولیه اجرا می شود.در یکی از این صفحه ها رمز مدیر سیستم سئوال می شود که با چند ستاره زیر عبارت Admin نمایش داده شده است. این رمز همان شماره سریال حک شده در پشت کدک است. بهتر است این رمز را دسته کم برای روزهای اول که مرتبا نیاز به تغییر تنظیمات دارید حذف کنید. در غیر اینصورت هر بار که می خواهید وارد منوی دستگاه شوید این رمز از شما سوال خواهد شد.

حدالامکان جعبه دستگاه را نگه دارید چون بهترین محافظ برای زمان حمل و نقل است. اگر محدودیت جا دارید ، دسته کم جعبه دوربین را نگه دارید و برای حمل دوربین از آن استفاده کنید.

موفق باشید

رای شما با موفقیت ثبت شد.

ثبت رای شما با پیغام خطا همراه بود.

دیدگاه های این مطلب

هیچ نظری ارسال نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *