کاربرد ویدیو کنفرانس در پروژه های تحقیقاتی

پروژه های تحقیقاتی از ضروریات بودن یک جامعه در جهان امروز هستند. بدون تحقیقات در هیچ شاخه ای از علم ، صنعت یا تجارت نمی توان پیشرفتی داشت.

شاید در گذشته تحقیقات صرف در رشته های نظری مثل فیزیک یا ریاضی به صورت انفرادی یا محدود ممکن بود ولی امروزه دایره علوم به قدری گسترده است که بدون تشکیل یک تیم حتی نمی توان در موضوع کوچکی از یک شاخه علمی تحقیقات مفیدی انجام داد. از طرفی نیاز جوامع بشری به گونه ای تغییر یافته که تحقیقات باید در زمینه های عملی و کاربردی صورت گیرد تا خروجی آن نیازی از جامعه را برطرف نماید. این چنین تحقیقاتی ناگزیر از بهره گیری از نظرات کارشناسان و نخبگان در زمینه های مختلف است.

کاربرد ویدیو کنفرانس در پروژه های تحقیقاتی

گردآوری متخصصان علوم مختلف در یک زمان و در یک مکان برای کار بر روی یک پروژه کاری بس دشوار است که این دشواری با بزرگتر شدن پروژه به صورت نمایی بیشتر می شود. ضمن آنکه مشخص نیست در چه زمانی به عنوان مثال نیاز به دریافت نظر کارشناس مکانیک خواهد بود. بنابراین نمی توان این کارشناسان را در آن مکان نگهداشت تا شاید زمانی از ایشان نظری خواسته شود.

در این شرایط سیستم ویدیوکنفرانس ارزش و اهمیت خود را نمایان می کند. با وجود این سیستم دیگر نیازی به جابجایی کارشناسان و تجمع در محل اجرای پروژه نیست. هر یک از متخصصین با در اختیار داشتن یک سیستم ویدیوکنفرانس در محل کار یا زندگی خود در هر زمان که لازم باشد در دسترس خواهد بود.

به عنوان شاهد عملی می توان به حضور زنده دانشمندان کشورمان در آزمایش بزرگ کشف بوزون هیگز از طریق ویدیوکنفرانس اشاره کرد.

مطلب مرتبط : با ویدئو کنفرانس هزینه های خود را کاهش داده و سریعتر جلسات خود را برگزار کنید

رای شما با موفقیت ثبت شد.

ثبت رای شما با پیغام خطا همراه بود.

دیدگاه های این مطلب

هیچ نظری ارسال نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *