بهبود و ارتقاء سرعت بوت شدن در تلفن های پلی کام

بهبود و ارتقاء سرعت بوت شدن در تلفن های پلی کام

سرعت پایین بوت , یکی از اشکلاتی است که به گوشی های پلیکام گرفته می شود ولی در ادامه این پست راهکارهایی را معرفی می کنیم که با رعایت آنها سرعت بوت این  گوشی ها نرمال خواهد شد.

images

وقتی می خواهیم گوشی ها را از طریق Tftp راه اندازی کنیم (Provision) یکسری نکات را در مورد تلفن و Tftp Server باید رعایت کنیم :

  • به کارگیری سروری قابل اطمینان و با دسترسی بالا که فضای کافی برای ذخیره فایل های تنظیمات گوشی ها را دارا باشد.
  • استفاده از سرور FTP ی که قابلیت تشخیص خطا (Error Detection) و بازگرداندن اطلاعات وتنظیمات (Recovery) را داشته باشد.
  • دسترسی تلفن ها برای قرار دادن فایل های تنظیمات و Log ها بر روی سرور
  • استفاده از URL سرور به جای IP آن

نکات :

  • اگر تلفن های پلیکام در حین انجام Provisioning (تنظیم گوشی از سرور) دسترسی به سروربرای قرار دادن فایل های خود  نداشته باشند این عمل بیشتر ازحد معمول طول خواهد کشید چون در مدت زمان معین وباتاخیر, دوباره برای دسترسی به سرور تلاش میکند که خود این عمل درسرعت بوت شدن نقش مهمی ایفا میکند.
  • تلفن های پلیکام درهنگام بوت شدن,  نرم افزار وتنظیمات خود را از روی سرور می خوانند وذخیره می کنند که بهتر است بعد از اینکه یک بار این کار به درستی انجام شد آدرس سروربوت را به 0.0.0.0 و نوع سرور را به Static تغییر دهیم. بااین عمل سرعت راه اندازی گوشی به میزان قابل توجهی کاهش خواهد یافت.
  • معمولا در تلفن های پلیکام نوع سرور بوت “Custom + Option66” می باشد.در BootRom4.0.x وSIP2.2.x این گزینه باعث می شود که پراسس اضافه ای (DHCP INFORM) انجام شود که این عمل درصورت ناموفق بودن 2.5 دقیقه به طول می انجامد, این پراسس یک بار برای BootRom و یک بار نیزبرای SIP اجرا خواهد شد که مجموعا5 دقیقه به زمان بوت اضافه خواهد کرد. با قرار دادن نوع سرور بوت به “Static” این مشکل حل خواهد شد.

پلیکام بدون وقفه درتلاش است که سرعت بوت تلفن های خود را کاهش دهد , به عنوان مثال در SIP 3.0.3 گزینه ای برای Restart کردن تلفن قرار داده است که کار را برای کاربرو هم چنین تغییراتی که قرار است روی تلفن انجام شود راحت تر وسریع تر نموده است.

با انجام این تغییرات می توانید سرعت بوت تلفن های خود را تا حد مطلوبی کاهش دهید.

رای شما با موفقیت ثبت شد.

ثبت رای شما با پیغام خطا همراه بود.

دیدگاه های این مطلب

هیچ نظری ارسال نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *