راهنمای خرید تلفن VoIP و کاربرد های آن

راهنمای خرید تلفن VoIP و کاربرد های آن

polycom-phone

برای خرید تلفن VoIP فاکتورهای مختلفی را باید در نظر بگیرید. روش خرید تلفن VOIP و فاکتورهای مهم در انتخاب آن را در این مقاله توضیح میدهیم:

فاکتور اول، سازگاری تلفن VoIP با سانترال:

با وجود ارائه سیستم های تلفنی منبع باز (open source) و ارائه دهندگان سرویس ها و حمایت کنندگان پروتکل های SIP و غیره, کماکان امکان ناسازگاری تلفن VOIP انتخابی با سیستم تلفن اینترنتی مورداستفاده وجود دارد. لذا بایستی قبل از هر اقدامی از کدک ها و پروتکل های موردحمایت سیستم تلفنی VOIP اطلاع یافته و متناسب با آن ها تلفن VOIP را انتخاب نمود.

فاکتور دوم، کاربرد و نیازها:

 بسته به نوع کاربری تلفن VOIP و شخص استفاده کننده تلفن VOIP انتخاب گردد.

با درنظر گرفتن نیازهای کاربر (همچون نیاز به صفحه نمایش بزرگ, اسپیکر قوی و غیره) و سرویس های مورد انتظار (همانند انتقال مکالمه, انتظار مکالمه, کنفرانس و غیره) تلفن VOIP ارضاکننده سرویس ها و نیازها خریداری گردد.

فاکتور سوم، قیمت تلفن VoIP:

با وجود اینکه قیمت, مهم ترین فاکتور در خرید تلفن VOIP نیست, ولی دقت در انتخاب تلفن مناسب جهت جلوگیری از هزینه نمودن بیش از نیاز نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

فاکتور چهارم، تعداد خطوط تلفن VoIP:

تعداد تماس های ورودی هر کاربر در فرآیند انتخاب تلفن VOIP مناسب بایستی مدنظر قرار گیرد.

فاکتور پنجم، میزان استفاده از تلفن:

 کاربرانی که نیاز به برقراری تعداد زیادی تماس در روز دارند, استحقاق بیشتری برای در اختیارداشتن تلفن VOIP با کیفیت بالاتر دارند.

فاکتور ششم، پورتهای شبکه:

 در صورتی که به ازای هر کاربر تنها یک پورت اترنت موجود باشد, تلفن VOIP مورد استفاده حتماً بایستی دارای دو پورت اترنت (RJ45) باشد, درحالیکه اگر سیستم مورداستفاده, مجهز به LAN صوتی (Voice LAN) نیز باشد, کافی است که از تلفن VOIP با یک پورت اترنت استفاده نمود که سبب صرفه جویی در هزینه ها می گردد.

فاکتور هفتم، رساندن توان الکتریکی به تلفن:

 درصورتی که از سیستم “توان بر روی اترنت” (power over ethernet) استفاده می گردد, تلفن VOIP مورد بهره برداری نیز بایستی این قابلیت را حمایت نماید. در غیر این صورت استفاده از تلفن VOIP معمولی بلامانع است.

فاکتور هشتم، کدکهای و پروتکل های VoIP:

 توجه به پروتکل ها و کدک های مورد حمایت تلفن VOIP از اهمیت بسزایی برخوردار است, زیرا با وجود اینکه اغلب تلفن های VOIP موجود در بازار, پروتکل SIP و کدک هایی همچون G.711 و G.729 را حمایت می نمایند, ولی برخی از انواع آنها تنها پروتکل هایی همچون H.323 و MGCP و کدهایی همچون کدک GSM را مورد حمایت قرار می دهند.

برای اطلاعات بیشتر درباره تلفن های VoIP و سایر تجهیرات ویپ به صفحه “تلفن های IPشرکت کاوا مراجعه کنید. همچنین این صفحه را ببینید: مروری بر محصولات VoIP

رای شما با موفقیت ثبت شد.

ثبت رای شما با پیغام خطا همراه بود.

دیدگاه های این مطلب

هیچ نظری ارسال نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *