چگونه از تلفن های Grandstream استفاده کنیم؟ راهنمای انتقال مکالمه با استفاده از تلفن های Grandstream

چگونه از تلفن های Grandstream استفاده کنیم؟ راهنمای انتقال مکالمه با استفاده از تلفن های Grandstream

انتقال مکالمه بدان معناست که شما با فردی در حال مکالمه هستید و قصد دارید مکالمه را به فرد دیگری انتقال دهید یا در اصطلاح وصل نمایید. انتقال مکالمه در حالت کلی به دو صورت امکان پذیر می باشد. در نوع اول که به Blind Transfer معروف است فرد می تواند مکالمه را به شخص سومی انتقال دهد بدون آنکه با وی هماهنگ نماید. در حالت دوم فردی که قصد انتقال مکالمه را دارد می تواند قبل از انتقال مکالمه با شخص سوم صحبت کند و در صورتی که وی درخواست مکالمه را پذیرفت تماس را وصل کند.
در این راهنما قصد داریم هر دو نوع انتقال مکالمه را با استفاده از یک سناریو فرضی آموزش دهیم.
Blind Transfer
در سناریو فرضی فردی از طریق یکی از خطوط شهری با مرکز تلفنی تماس برقرار کرده و داخلی 101 را گرفته داخلی 101 پس از صحبت با طرف مقابل متوجه می شود که باید تماس را به داخلی دیگری منتقل کند. مراحلی که داخلی 101 انجام می دهد به ترتیب زیر می باشند:
1- تلفن داخلی 101 شروع به زنگ زدن می نماید. کاربر تلفن با انتخاب گزینه AnswerCall تماس را جواب می دهد و شروع به صحبت می کند.

1

2- پس از چندی کاربر متوجه می شود که باید تماس را به داخلی دیگری منتقل کند. لذا از فرد پشت خط می خواهد چند لحظه منتظر بماند و سپس کلید TRANSFER را می فشارد.

2

3- پس از فشردن کلید TRANSFER روی نمایشگر تلفن پیامی ظاهر خواهد شد که برای انتقال مکالمه با حالت Blind شماره مقصد را وارد نمایید.

3

لذا کاربر داخلی دیگر (به طور مثال 106) را شماره گیری می نماید و در انتها کلید SEND را می فشارد.

4

4- تماس بعد از مدتی به مقصد مورد نظر منتقل خواهد شد

5

5- در صورت برقراری موفقیت آمیز تماس صفحه تلفن به حالت اولیه باز خواهد گشت.

6

Attended Transfer
در این سناریو تماسی به داخلی 101 صورت می پذیرد داخلی 101 تماس را پاسخ می دهد و در حین مکالمه طرف مقابل از وی می خواهد تماس را به داخلی دیگری منتقل سازد. داخلی 101 قبل از انتقال مکالمه قصد دارد با طرف سوم صحبت نماید و در صورت تایید طرف سوم تماس را به ایشان منتقل نماید لذا مراحل زیر را انجام می بایستی صورت پذیرند
1- داخلی 101 شروع به زنگ خوردن می کند و کاربر با انتخاب گزینه AnswerCall تماس را پاسخ می دهد.

1

2- در حین مکالمه زمانی که طرف مقابل از وی خواست تماس را منتقل کند از طرف مقابل می خواهد چند لحظه منتظر بماند تا هماهنگی لازم را انجام دهد و سپس کلید HOLD را می فشارد.

2

3- پس از Hold شدن تماس خط دیگری را برای تماس با شخص سوم انتخاب می کند.

3

4- شماره شخص سوم را گرفته (118) و کلید SEND را می فشارد

4

تلفن طرف سوم در حال زنگ خوردن می باشد

5

5- کاربر با شخص سوم به مکالمه می پردازد و هماهنگی های لازم را انجام می دهد. در تمامی این مدت تماس اول در حالت Hold می باشد

6

6- در صورتی که طرف سوم با انتقال مکالمه موافقت کرد کاربر کلید TRANSFER را بر روی گوشی می فشارد و خط شماره 1 که تماس اول روی آن برقرار بود را انتخاب می کند. در این لحظه مکالمه منتقل خواهد شد و تماس از سمت کاربر قطع می گردد.

7

رای شما با موفقیت ثبت شد.

ثبت رای شما با پیغام خطا همراه بود.

دیدگاه های این مطلب

هیچ نظری ارسال نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *