مایکروسافت Lync چیست؟ معرفی کامل مایکروسافت Lync

مایکروسافت Lync چیست؟ معرفی کامل مایکروسافت Lync

microsoft-lync

مایکروسافت Lync سیستمی قوی برای ارتباطات صوتی و تصویری است که به تازگی جای خود را در محیط های تجاری باز کرده است. اگر شما مجموعه مایکروسافت افیس 2010 را دارید، کلاینت مایکروسافت Lync را دارا می باشید و می توانید محیط کاربری این نرم افزار را ببینید.

مایکروسافت Lync برای کاربردهای تجاری بسیار مناسب است. زیرا علاوه بر ارتباطات تلفنی و ویدئو کنفرانس دارای امکاناتی مانند انتقال فایل و نشان دادن presentation, چت و به اشتراک گذاشتن صفحه کامپیوتر نیز هست. به این ترتیب کارمندان یک شرکت می توانند به راحتی با یکدیگر ارتباطات برقرار کنند و جلسات اداری خود را حتی زمانی که در کشوری دیگر هستند برگزار کنند.

در اینجا به معرفی اجمالی مزایای مایکروسافت Lync می پردازیم. شما می توانید با تماس با تیم فنی شرکت کاوا اطلاعات بیشتری در مورد این محصول بدست آورید.

سهولت انتخاب شرکت کنندگان جلسات مایکروسافت Lync

در مایکروسافت Lync می توانید به سادگی اشخاصی را که می خواهید با آنها جلسه برگزار کنید را به دعوت کنید. انجام این کار در مایکروسافت Lync به سهولت چند کلیک است. به این ترتیب جلسه شما محرمانه می ماند و تنها اشخاص خاصی به محتوای جلسه دسترسی خواهند داشت.

دسترسی فراگیر به سرویس های مایکروسافت Lync

برای دسترسی به سرویس های مایکروسافت Lync تنها احتیاج به یک اتصال اینترنت برای ارتباط با سرور Lync دارید. حتی نیازی نیست که با VPN به شبکه داخلی شرکت متصل گردید. به این ترتیب برگزاری جلسات ویدئو کنفرانس بسیار ساده تر میشود. شرکت کنندگان در هر جایی که باشند چند ساعت قبل از جلسه از برگزاری جلسه مطلع می شوند.

انتقال و اشتراک فایل ها

با استفاده از مایکروسافت Lync نیازی به چندین نرم افزار برای ارسال فایل های مختلف نیست. انتقال فایل ها برای مشترکین تجاری از اهمیت زیادی برخوردار است و Lync این مشکل را به سادگی حل می کند.

سهولت در نصب و استفاده از مایکروسافت Lync

اخیرا نصب سرور مایکروسافت Lync به سادگی بیشتری انجام می شود و نیازی به نصب تعدادی زیادی سرویس و نرم افزار نیست. این موضوع علاوه بر سادگی و سرعت بیشتر در راه اندازی سیستم باعث بهبود صرفه جویی در حافظه RAM و پردازشگر سرور می شود.

این مزایا باعث شده است که مایکروسافت Lync در بین شرکت های تجاری بیش از پیش محبوب شود. در حال حاضر نرم افزارها و سخت افزارهای بسیاری یافت می شوند که با مایکروسافت Lync متصل می شود. بنابراین آزادی بیشتری نسبت به انتخاب محصول وجود دارد.

معرفی کلاینت مایکروسافت Lync

300px-Microsoft_Lync_2010

این نرم افزار به همراه مجموعه مایکروسافت افیس 2010 عرضه می شود و برای استفاده از بیشتر سرویس های مایکروسافت Lync لازم است. سرویس های اصلی Lync عبارتند از

برای همه این تماس های استفاده از نرم افزار کلاینت مایکروسافت Lync لازم است. با این نرم افزار شما می توانید قبل از تماس ببینید آیا شخص مورد نظر آنلاین است یا خیر. در صورتی که شخص در دسترس باشد می توانید با چند کلیک تماس صوتی برقرار کنید. مایکروسافت Lync اجازه می دهد که در حین تماس و یا در ابتدای آن ویدئو نیز به تماس اضافه شود.

در مایکروسافت Lync کاربران می توانند جلسات ویدئو کنفرانس چند نفره نیز برقرار کنند. این کار می تواند به صورت برنامه ریزی شده و یا بدون برنامه (adhoc) باشد. کاربران با استفاده از تقویم outlook می توانند ساعت این جلسات را مشخص کنند. در حین برقراری جلسه وضعیت کاربران برای چت و یا تماس می تواند به “مشغول” تغییر پیدا کند.

در مایکروسافت Lync کاربران همچنین می توانند با خطوط تلفن معمولی (آنالوگ) نیز تماس بگیرند.

ویژگی های مایکروسافت Lync

  • لیست کاربران و مشخصات تماس آنها را میتوان از Microsoft Exchange Server بدست آورد.
  • ترکیب با Microsoft Outlook براس همزمان کردن تقویم و جلسات
  • کلاینت های سخت افزاری و نرم افزاری فراوان برای اتصال به مایکروسافت Lync
  • نرم افزارهای موبایل برای اتصال به Lync
  • استفاده از پروتکل استاندارد SIP برای تماس های تلفنی و ویدئویی
  • تأمین امنیت با استفاده از TLS و SRTP
  • ارائه presentation با استفاده از Microsoft PowerPoint
  • مشاهده صفحه مانیتور طرف مقابل برای شرایطی که چنین همکاری ای لازم است.

رای شما با موفقیت ثبت شد.

ثبت رای شما با پیغام خطا همراه بود.

دیدگاه های این مطلب

هیچ نظری ارسال نشده است.